Любопитен експеримент проведоха експертите от руско издание "За Рульом". След като в продължение на повече от 2 години те сравняваха и оценяваха системите за задвижване на четирите колела на повече от 40 кросовъра и всъдехода, този път те решиха да проверят възможностите на 5 седана, оборудвани с интелигенти системи за задвижване на двете оси.
В случая бяха избрани модели, които стъпват с огромни амбиции на пазара Genesis G70, Subaru Legacy, Audi A4, BMW 430i и Mercedes-Benz S 560 L. Всеки от петте автомобила претендира, че превъзхожда своите конкуренти, но все пак трябва да се разбере, коя от системите - 4MATIC, xDrive, SI-Drive, quattro или HTRAC, се справя най-добре. И затова всички те се подлагат на еднакви изпитания.
Първият тест е с поставяне на две платформи под колелата на водещата ос - при Audi и Subaru това е предната, а при Mercedes, BMW и Genesis - задната. При безпроблемно потегляне моделът получава 5 точки, а при потегляне след буксуване - 4. Ако се наложи изключване на системата за контрола на сцеплението, точките за 3.После същото се повтаря и с другата ос, като съответно максималният бал, който може да събере всеки автомобили е 10 точки.
Второто изпитание е диагонал, като тук пак се използват две платформи. Те с поставени противоположно на предната и на задната ос, като така може да може да се оцени не не само работата на междуосевия диференциал, но и имитацията на блокировка на връзката между колелата. Безпроблемното излизане напред или назад носи 10 точки.
Накрая идва най-интересното, като се поставят 3 платформи - две на предните колела и една на задното. Логиката е елементарна - препятствието обикновено е пред самия автомобил и предните колела първи достигат до него. Ако машината се справи с него, получава максимум 10 точки. После двете платформи се слагат отзад, а една отред и отзад. При успех се дават 5 точки.
Как се справиха отделните модели - вижте в талерията:
През зимата на 2016 година на върха на същата класация се нареди Mercedes-Benz GLE 350d, който спечели 35 точки от 35 въдможи и оттогава нито един конкурент не може да се доближи до този резултат. Разбира се, S‑Class няма понижаващи предавки, нито принудителна блокировка на междуосевия диференциал, но очакванията към седана бяха големи. Уви, напразно.
За де се деактирива системата за стабилизация на S‑Class, трябва внимателно да се изучи интерфейса. Седанът успява да опозори добрия имидж на системата 4MATIC, който има 23‑годишна история, след като не успя да потегли от две платформи под задната ос. Налага се да се деактивира системата за контрол на сцеплението, което е доста сложно упражение. Седанът се справя с упражнението с диагонала, но общото впечатление е изпортено.