IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Кой е седанът с най-добро 4х4?

Експерти сравниха системите на Subaru, Mercedes-Benz, BMW, Audi и Genesis

Любопитен експеримент проведоха експертите от руско издание "За Рульом". След като в продължение на повече от 2 години те сравняваха и оценяваха системите за задвижване на четирите колела на повече от 40 кросовъра и всъдехода, този път те решиха да проверят възможностите на 5 седана, оборудвани с интелигенти системи за задвижване на двете оси.


седани


В случая бяха избрани модели, които стъпват с огромни амбиции на пазара Genesis G70, Subaru Legacy, Audi A4, BMW 430i и Mercedes-Benz S 560 L. Всеки от петте автомобила претендира, че превъзхожда своите конкуренти, но все пак трябва да се разбере, коя от системите - 4MATIC, xDrive, SI-Drive, quattro или HTRAC, се справя най-добре. И затова всички те се подлагат на еднакви изпитания.

Първият тест е с поставяне на две платформи под колелата на водещата ос - при Audi и Subaru това е предната, а при Mercedes, BMW и Genesis - задната. При безпроблемно потегляне моделът получава 5 точки, а при потегляне след буксуване - 4. Ако се наложи изключване на системата за контрола на сцеплението, точките за 3.После същото се повтаря и с другата ос, като съответно максималният бал, който може да събере всеки автомобили е 10 точки.

Второто изпитание е диагонал, като тук пак се използват две платформи. Те с поставени противоположно на предната и на задната ос, като така може да може да се оцени не не само работата на междуосевия диференциал, но и имитацията на блокировка на връзката между колелата. Безпроблемното излизане напред или назад носи 10 точки.

Накрая идва най-интересното, като се поставят 3 платформи - две на предните колела и една на задното. Логиката е елементарна - препятствието обикновено е пред самия автомобил и предните колела първи достигат до него. Ако машината се справи с него, получава максимум 10 точки. После двете платформи се слагат отзад, а една отред и отзад. При успех се дават 5 точки.

Как се справиха отделните модели - вижте в талерията:

0 от 500
  • #10
    17 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Руснаците коли не могат да правят, но този тест са го направили грамотно. Вижда се това, което отдавна е ясно, че Торсен на Ауди не става, ако едната ос остане без сцепление. Корейците са много далеч да си въобразяват, че са експерти в автомобилостроенето. Мерцедес са велики, но 4х4 не им е кой знае какво. хDrive е най-напредничавата система.
  • #9
    13 rate up comment 0 rate down comment
    Tribal ( преди 4 години )
    Как е възможно да се допуснат толкова много правописни грешки в една статийка?
  • #8
    5 rate up comment 17 rate down comment
    Факт! ( преди 4 години )
    Най-добро е предното предаване щ.Не случайно всички френски коли са с такова.
  • #7
    1 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Най-доброто е 4x4 е това което е сложено вместо задно.
  • #6
    21 rate up comment 2 rate down comment
    bmw 550d ( преди 4 години )
    Опита ми с 4х4 показва, че Субару най-добре се държи най добре в екстремни условия. Карам ХДрайв и е добър за сцепление на асфалт. Най-добре да имаш 2 коли. Няма един автомобил, който да ти даде всичко. Субару-то гори като звяр лятно време на 40 градуса и се чуват шум от диференциалите. За 20 дена сняг в годината не бих си купил субару да го карам целогодишно.
  • #5
    24 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Повечето хора на осъзнават, че добро 4х4 е за сметка на разход на гориво, тежест в колата, по-скъпа техника. Всеки производител може да направи много добро 4х4 но се балансира спрямо другите изброени фактори. Не случайно Ауди почнаха да махат торсена от някой модели, които се карат предимно на асфалт. Има и значение дали 4х4 е направено да се използва за сцепление на асфалт поради голям въртящ момент или за проходимост при зимни условия.
  • #4
    18 rate up comment 1 rate down comment
    none ( преди 4 години )
    Т.е. за да обобщим: 1. BMW са най-напред с електрониката и софтуера при традиционните производители. 2. Използването на Torsen при Audi не оправдава повишеният разход на гориво, и очевидно е поостарял (за по-тежък офроуд, Torsen-а на Audi със сигурност ще издържи повече от многодискова муфа, но колко от тези седани а и масовите СУВ модели преживяват такъв?) 3. Системата на Хюндай е малко по-добра от тази при Duster който струва 1/3 от парите на Tucson и 1/4 от тези на SantaFe ;)
  • #3
    10 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Алфа Джулия Q4, въпреки че е underdog, е доста добро постижение в тоя сегмент. От личен опит го казвам.
  • #2
    17 rate up comment 1 rate down comment
    пак Пепи шекера ве! ( преди 4 години )
    аз изброих към 30-на грешки в превода и граматиката, а вие? и като как Мерца с една и съща система, при едни и същи условия веднъж печели 1-то място а после не ставал!!?
  • #1
    17 rate up comment 2 rate down comment
    Дъ Въ и Бъ ( преди 4 години )
    Само аз ли виждам, че БМВ 430 е купе а не седан?!?! редполагам, че на 3 и 5 серия системата е същата , но все пак е подробност , както и безкрайно многото правописни грешки и изпуснати букви! Не ставате !