Автомобилът най-общо е един коктейл, "забъркан" от метал, пластмаса и каучук. Стоманата все още е най-използваният материал в производството на коли, макар напоследък алуминият сериозно да се намесва като основен компонент за шасита и купета. В наши дни, в играта все по-задълбочено навлизат и карбоновите влакна, но тяхното приложение все още е по-ограничено заради високата им цена и времеемкият и енергоемък процес на производство.
В последните години навлезе и модата на използване на все повече рециклирани материали в автомобилите. Всъщност, не точно мода, а тенденция, наложена заради все по-строгите екологични мерки. Но, в производството на колите са се използвали (и дори все още се използват) и доста по-екзотични материали. И тук не говорим за редките изкопаеми като литий и кобалт, нужни за батериите на съвременните електромобили, а за метали, тъкани и синтетични материали, използвани от зората на производството за една или друга цел. Нека ви разкажем за някои от по-необичайните.
Необичайните материали, използвани в автомобилите
Тук, разбира се, нямаме предвид дървените орнаменти, красящи кабините на премиум автомобилите. Първите автомобили, в зората на автомобилната революция са били построени на дървени рами. И купетата често са били с дървени панели. В наши дни, компанията Morgan все още произвежда автомобили с дървена конструкция, но има и нещо по-любопитно: знаете ли, че има дървесина в структурата на каросерията на Chevrolet Corvette C5 и C6? В пода, между два слоя метал, има слой балсово дърво, което е ефективен материал, абсорбиращ вибрациите.