Автомобилът най-общо е един коктейл, "забъркан" от метал, пластмаса и каучук. Стоманата все още е най-използваният материал в производството на коли, макар напоследък алуминият сериозно да се намесва като основен компонент за шасита и купета. В наши дни, в играта все по-задълбочено навлизат и карбоновите влакна, но тяхното приложение все още е по-ограничено заради високата им цена и времеемкият и енергоемък процес на производство.
В последните години навлезе и модата на използване на все повече рециклирани материали в автомобилите. Всъщност, не точно мода, а тенденция, наложена заради все по-строгите екологични мерки. Но, в производството на колите са се използвали (и дори все още се използват) и доста по-екзотични материали. И тук не говорим за редките изкопаеми като литий и кобалт, нужни за батериите на съвременните електромобили, а за метали, тъкани и синтетични материали, използвани от зората на производството за една или друга цел. Нека ви разкажем за някои от по-необичайните.
Необичайните материали, използвани в автомобилите
Керамиката не се използва само при подгревните свещи или като покритие при спирачните системи. През 1985 година, например, Isuzu представя концепцията Ceramic, чиито панели на купето, както и на двигателя, са направени от керамика. Този необичаен избор е продиктуван от факта, че керамиката е доста устойчива на топлина. Този материал се използва и за красота - например при частично керамичния Bugatti Veyron Grand Sport Roadster "L'Or Blanc", където е използван за облицовка на каросерията.