Автомобилът най-общо е един коктейл, "забъркан" от метал, пластмаса и каучук. Стоманата все още е най-използваният материал в производството на коли, макар напоследък алуминият сериозно да се намесва като основен компонент за шасита и купета. В наши дни, в играта все по-задълбочено навлизат и карбоновите влакна, но тяхното приложение все още е по-ограничено заради високата им цена и времеемкият и енергоемък процес на производство.
В последните години навлезе и модата на използване на все повече рециклирани материали в автомобилите. Всъщност, не точно мода, а тенденция, наложена заради все по-строгите екологични мерки. Но, в производството на колите са се използвали (и дори все още се използват) и доста по-екзотични материали. И тук не говорим за редките изкопаеми като литий и кобалт, нужни за батериите на съвременните електромобили, а за метали, тъкани и синтетични материали, използвани от зората на производството за една или друга цел. Нека ви разкажем за някои от по-необичайните.
Необичайните материали, използвани в автомобилите
През 1931 г. Стивън Кистлър получава аерогел - хелиев материал, в който течната фаза е заменена с газообразна фаза. Впоследствие се оказало, че аерогелът има висока якост, отлични топлоизолационни свойства и най-важното - лекота. Следователно материалът започва да се използва в авиокосмическата индустрия, а по-късно ... и в настоящия Corvette, като топлоизолатор. Но като цяло, в автомобилната индустрия аерогелът все още е рядкост.