Не е тайна, че голяма част от съветската автомобилна индустрия е изградена на базата на заемки - а понякога и откровено копиране - на чуждестранни марки. Политиката на властите в СССР е да се отделят повече ресурси за дизайн и производство на товарни автомобили, отколкото на леки, и затова за много от автомобилните инженери е било по-престижно да увеличават товароносимостта на камион, отколкото да усъвършенстват аеродинамиката на автомобил.
Резултатът на тази политика е, че през 2019 в Русия 35% от товарните автомобили в движение са произведени през съветско време. В индустрия като товарната здравината, цената и простотата на обслужване на един камион са от високо значение и фактът, че толкова голям брой от съветските камиони все още се движат и работят здравата, заслужава адмирации.
10 легендарни съветски камиони (ГАЛЕРИЯ):
Този мастодонт е един от най-големите шосейни камиони на Съветския съюз. Задвижван от голям, 14,9-литров дизелов двигател, Краз 255 се представя еднакво добре и като строителен самосвал, и като влекач на извънгабаритни товари. Ползва се и в армията, най-вече от инженерните войски, защото може да бъде модифициран за пренасяне на понтонни мостове и копаенето на ями. Последните бройки КРАЗ 255 излизат от завода през 1993 и имат ресурс между основни ремонти от 140 000 км. Високите 130 см гуми за пресечена местност имат ресурс от около 750 км преди нужда от смяна.
Двигател: ЯМЗ-238 14,9-литров V8
Мощност: 240 к.с.
Товароносимост: 7 500 кг
Максимална скорост: 71 км/ч