Не е тайна, че голяма част от съветската автомобилна индустрия е изградена на базата на заемки - а понякога и откровено копиране - на чуждестранни марки. Политиката на властите в СССР е да се отделят повече ресурси за дизайн и производство на товарни автомобили, отколкото на леки, и затова за много от автомобилните инженери е било по-престижно да увеличават товароносимостта на камион, отколкото да усъвършенстват аеродинамиката на автомобил.
Резултатът на тази политика е, че през 2019 в Русия 35% от товарните автомобили в движение са произведени през съветско време. В индустрия като товарната здравината, цената и простотата на обслужване на един камион са от високо значение и фактът, че толкова голям брой от съветските камиони все още се движат и работят здравата, заслужава адмирации.
10 легендарни съветски камиони (ГАЛЕРИЯ):
Навярно няма дърводобивна операция в България, където да не е работил поне един Урал 4320. Създаден през 1977 година и движещ се през невъзможни за преминаване местности, този бронтозавър е трябвало да бъде оборудван с дизелов двигател от КамАЗ, но пожар в завода предотвратява изпълнението на поръчката. Като временно решение се поставя масивен V6 от ЯМЗ с обем над 11 литра. Големият обем допринася за достатъчно теглителна сила, така че возенето на пълен товар дървесина през планини и тресавища не представлява съществен проблем за Урал-4320. Интересен факт е, че след голямото наводнение в Ню Орлиънс през 2005 г. спасителните камиони изпратени на помощ от мексиканската армия са именно Урал-4320, и те са единствените които могат да пребродят наводнените улици без проблеми - американските камиони не са конструирани да газят толкова надълбоко.
Двигател: ЯМЗ-236 11,2-литров V6
Мощност: 179 к. с.
Товароносимост: 6 855 кг
Максимална скорост: 85 км/ч