Не е тайна, че голяма част от съветската автомобилна индустрия е изградена на базата на заемки - а понякога и откровено копиране - на чуждестранни марки. Политиката на властите в СССР е да се отделят повече ресурси за дизайн и производство на товарни автомобили, отколкото на леки, и затова за много от автомобилните инженери е било по-престижно да увеличават товароносимостта на камион, отколкото да усъвършенстват аеродинамиката на автомобил.
Резултатът на тази политика е, че през 2019 в Русия 35% от товарните автомобили в движение са произведени през съветско време. В индустрия като товарната здравината, цената и простотата на обслужване на един камион са от високо значение и фактът, че толкова голям брой от съветските камиони все още се движат и работят здравата, заслужава адмирации.
10 легендарни съветски камиони (ГАЛЕРИЯ):
Другия път, когато видите пътен ремонт, се загледайте в машините, които работят там. Шансът е голям да видите МАЗ-500 в модификация водоноска с голяма цистерна отзад, или пък в модификация кран. Една от причините все още да се ползват тези машини е тяхната здравина - двигателят и основните агрегати на камиона са устроени така, че да не им е нужен постоянен поток от електричество, за да работят. В сравнение с днешните товарни машини, пълни със сензори и електроника, поддръжката на МАЗ-500 е проста и евтина. Последното обновление на МАЗ-500 е през 1970 - тогава, освен че името се променя на МАЗ-500А, се увеличават максималната товароносимост и максималната скорост респективно на 8 000 кг и 85 км/ч.
Двигател: ЯМЗ-236 11,2-литров V6
Мощност: 179 к. с.
Товароносимост: 7500 кг
Максимална скорост: 75 км/ч


5