IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Hyundai отива на съд за предлагане на несъществуващи екстри

Компанията рекламирала Ioniq с асистенти, които въобще ги няма в колата

Собственик на Ioniq в Калифорния заведе дело срещу Hyundai, обвинявайки автомобилния производител, че продава автомобилите си с асистенти за сигурност, които не съществуват


hyundai ioniq


Според обвинителя, Hyundai Ioniq бил рекламиран неоснователно със системите Blind-Spot Collision-Avoidance Assist и Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist. В свободен превод, първата означава асистент за избягване на удар в сляпата зона, а втората - за избягване на удар при заден напречен трафик. А в този случай, на автомобила от серията Ioniq Limited бил само с Warning - предупреждение.

За да стане малко по-ясно - Assist системите смекчават последствията от евентуален удар като самостоятелно задействат аварийно спиране, при необходимост. А в другия случай, индикатор само предупреждава за опасността от сблъсък чрез светлинен и/или звуков сигнал, но без интервенция на спирачки.

Според потърпевшият собственик, в официалния лист с данни на автомобила му, ясно било описано, че моделът би трябвало да е именно с активно асистиращи, а не с предупредителни системи. От Hyundai, обаче, контрират, че не би трябвало да е така, защото Ioniq Limited се предлага само с предупредителни асистенти.


hyundai ioniq


От специализираното издание Car Complaints, което разгласи случая, заявяват, че не разполагат с този лист с данни, нито са виждали конкретния автомобил. Но посочват, че в официалния сайт на корейския производител в САЩ не е наличен нито един вариант на Ioniq - хибриден, плъгин или електрически, който да се предлага с активни асистенти, а не само с такива, които предупреждават. Собственикът на злополучната кола пък твърди, че многократно се е свързвал с компанията за проблема, но от там не са предложили нито решение, нито компенсация.

Така, корейският производител се сдоби с обвинение, че "по подвеждащ начин рекламира и продава автомобили Ioniq от моделната 2020 година на клиентите в цялата страна (САЩ). И тези клиенти нямат на разположение сигурен или практичен метод, който да потвърди дали колите са оборудвани със системите, нито да се уверят, че подобни системи функционират коректно".

0 от 500