Всяка автомобилна марка си има своите особености и слаби места, дори и Mercedes-Benz. При това, те не са никак малко, защото Daimler AG предлага много универсални детайли и агрегати за своите модели. Това означава, че те имат общи проблеми места. Именно за тях ще стане дума.
Колите на Mercedes ръждясват?
Не всички, но някои собственици на автомобили с трилъчева звезда на капака с изненада отбелязват, че се случва подобно нещо. То се отнася за автомобилите от началото на века, докато при по-новите варианти нещата са подобрени и те не са толкова податливи на корозия. Това обаче не означава, че не трябва и те да бъдат огледани внимателно преди покупка.
Със сигурност придобиването на премиум-автомобил на възраст около 15 години означава ако не големи разходи за обслужване, то поне по-чести ремонти и смяна на излезли от строя агрегати. Нивото на оборудване не е толкова впечатляващо (изключваме топ-версиите), а освен това собственикът трябва да мисли също за данъка на автомобила, както и за разхода на гориво, защото обикновено тези коли са оборудвани с мощни и големи двигатели.
Общи проблеми на моделите на Mercedes, произведени преди 15-20 години:
1. Поява на ръжда - Е-Class (W210), C-Class (W203), S-Class (W220), A-Class (W169), B-Class (W245), Vito (W638).
2. Спирачна система SBC (Sensotronic Brake Control) - Е-Class (W221), CLS (С219), SL (W215)
3. Компресор на системата Airmatic (производства на WABCO) - S-Class (W220), R-Class (W251), GL (X164)
3. Двигатели - M271 с обем 1.8 литра (проблем със системата за газоразпределение) и M272 с обем 3.5, V6 (износване на балансиращите валове)
4. SAM-модул (Signal Acquisition Module - е устройство използвано в автомобилите на Мерцедес за получаване и обработване на информация от датчици, контролери и превключватели, като по този начин се управляват различните уреди - C-Class (W203), Е-Class (W211,W212), S-Class (W220)
5. Ключове - всички модели.
Проблеми при отделните модели (ГАЛЕРИЯ):
Заради високите температури и натоварване на двигателите M278 (S500) и M176 (S560) техните цилиндри могат да започнат да се увреждат още на 50 000 км. Обикновено обаче това става при 150 000 км, като причините са агресивно каране, рядка смяна на масло, лошо гориво и замърсен радиатор. Ако не се вземат мерки, може да се стигне дори до смяна на мотора.