Всяка автомобилна марка си има своите особености и слаби места, дори и Mercedes-Benz. При това, те не са никак малко, защото Daimler AG предлага много универсални детайли и агрегати за своите модели. Това означава, че те имат общи проблеми места. Именно за тях ще стане дума.
Колите на Mercedes ръждясват?
Не всички, но някои собственици на автомобили с трилъчева звезда на капака с изненада отбелязват, че се случва подобно нещо. То се отнася за автомобилите от началото на века, докато при по-новите варианти нещата са подобрени и те не са толкова податливи на корозия. Това обаче не означава, че не трябва и те да бъдат огледани внимателно преди покупка.
Със сигурност придобиването на премиум-автомобил на възраст около 15 години означава ако не големи разходи за обслужване, то поне по-чести ремонти и смяна на излезли от строя агрегати. Нивото на оборудване не е толкова впечатляващо (изключваме топ-версиите), а освен това собственикът трябва да мисли също за данъка на автомобила, както и за разхода на гориво, защото обикновено тези коли са оборудвани с мощни и големи двигатели.
Общи проблеми на моделите на Mercedes, произведени преди 15-20 години:
1. Поява на ръжда - Е-Class (W210), C-Class (W203), S-Class (W220), A-Class (W169), B-Class (W245), Vito (W638).
2. Спирачна система SBC (Sensotronic Brake Control) - Е-Class (W221), CLS (С219), SL (W215)
3. Компресор на системата Airmatic (производства на WABCO) - S-Class (W220), R-Class (W251), GL (X164)
3. Двигатели - M271 с обем 1.8 литра (проблем със системата за газоразпределение) и M272 с обем 3.5, V6 (износване на балансиращите валове)
4. SAM-модул (Signal Acquisition Module - е устройство използвано в автомобилите на Мерцедес за получаване и обработване на информация от датчици, контролери и превключватели, като по този начин се управляват различните уреди - C-Class (W203), Е-Class (W211,W212), S-Class (W220)
5. Ключове - всички модели.
Проблеми при отделните модели (ГАЛЕРИЯ):
Двигателят V6 3.5 M272 е склонен към теч на масло в района на масления топлообменник. На около 80 000 км пробег от строя излизат и клапаните на всмукателния колектор. При тях проблемът е, че се сменят със самия колектор.