През следващите 5 години групата Volkswagen ще похарчи 73 млрд. евро в своята трансформация в "компания за цифрова мобилност". Основна част - 35 млрд. евро, ще бъде вложена в нови електрически модели, 11 млрд. - в хибридни силови агрегати, а 27 млрд. - в цифрови технологии. Общата сума ще бъде около 50% от общите инвестиции за развитието на на концерна (150 млрд. за същия период), което е с 10% повече от предишния 5-годишен период.
Компанията разкри и плановете си по излизането на пазара на "зелените" модели. Сега в портфолиото на групата те са около 20 на брой, но до 2030 година трябва да станат 70, като 50 от тях са нови. Хибридите също ще бъдат увеличени - от 30 сега до 60.
За целта подразделението Volkswagen Commercial Vehicles ще произвежда в завода си Хановер не само вановете от семейството T, както и електрически ван ID. Buzz (на снимката горе) - от 2022 година, но и три напълно нови електрически модела от клас D-SUV. Те ще се продават и под други модели на групата. За реконструкция на предприятието концернът ще похарчи 680 млн. евро.
Заводът в Хановер ще произвежда електромобили, като в него ще бъдат инвестирани 680 млн. евро.
Плановете на VW Group предвиждат до 2030 г. да пусне 26 електромобила, като 19 от тях ще бъдат на платформата MEB, а останалите на архитектурата за премиум-автомобили PPE. Това ще повлияе на плановете за производство на други модели, които ще бъдат оптимизирани. Така, от 2023 година Volkswagen Passat и Skoda Superb ще бъдат преместени от Емден (Германия) в Квасини (Чехия) и Братислава (Словакия).
Пренасянето на Superb ще освободи производствени мощности в Чехия за други проекти на Skoda, а в Емден ще се правят вече само електрически модели. Заедно с Volkswagen ID.4 от 2023 година ще се произвежда и четиривратият Volkswagen Aero. Това име вече се споменава в документи за плановете на компанията.
Темата за цифровизация, която ще развива Volkswagen, включва няколко направления - изкуствен интелект, автономно движение и бизнес-процеси. Концернът иска да доведе от 10 до 60% дяла на използвания собствен софтуер, като с тази задача е натоварено новосъздаденото подразделение Car.Software.
Развивайки темата за автомобилите с батерии, германският концерн ще инвестира около 1 млрд евро в завода си в Залцгитер. Там ще бъде създадено съвместно предприятие за производството на акумулатори с шведската фирма Northvolt. То трябва да заработи през 2024 година.
Снимки: Volkswagen