Новоизбраният американски президент Джо Байдън щял да затегне екологичните норми, твърдят различни анализатори. Всъщност няма да му е никак трудно, ако се съди по автомобилите, които се радват на най-голяма попуярност сред американците понастоящем.
Бъдещият президент се смята за застъпник на екологичните рестрикции за автомобилите. Любимата му лична кола обаче никак не съответства на това: Chevy Corvette от 1967 с 5.4-литров V8 и 350 конски сили
Огромната част от печалбата и на щатските, и на японските производители идва от продажбата на големи пикапи и SUV, от чиито средни емисии СО2 някой брюкселски чиновник би си глътнал молива. Ford продава по една бройка от своя F-150 на всеки 36 секунди, а конкурентите от GM, Ram и Toyota не остават много назад. Журналистите от C&D се заеха да проверят кои масови модели са с най-голям разход на гориво, и съответно - най-високи парникови емисии. Става дума именно за масови, достъпни коли, а не за спортни чудовища.
За пореден път прави впечатление и разликата в цените отсам и оттатък океана. В Америка можете да вземете грамада с 400 коня и V8 двигател за парите, които в България струва Ford Focus с еднолитрово моторче.
Масовите коли с най-висок разход в Америка (ГАЛЕРИЯ):
Всъщност българската публика отлично познава тази машина: прословутите обиколки на министър-председателя Борисов с "джипа" се извършват със Sequoia, която е SUV-версията на Tundra. В Америка мнозинството клиенти все пак предпочитат машините на Ford, GM и Ram, просто защото са... доста по-икономични. Комбинацията от атмосферния V8 и 6-степенния автоматик постига резултати, които напълно заличават приноса на Prius към околната среда. Нито един заводски пикап не постига по-висок разход.