Екологичните норми за автомобилните производители в Европа стават все по-жестоки, като те вече трябва да плащат глоби, ако средните нива на вредни емисии (СО2) на гамата модели превишават 95 грама на километър. Това означава, че бензиновите двигатели трябва харчат средно 4,1 л/100 км, а дизелите - 3,6 л/100 км.
Част от производителите, сред които е и германският концерн Daimler, не успяват да покрият тези стандарти. Като прибавим и сериозния спад на продажбите заради коронавируса, нещата стават още по-сложни и компаниите търсят всякакви начини за снижаване на разходите.
При Mercedes-Benz, например, продажбите в Европа за първите 9 месеца на 2020 година, са спаднали с 1/4 (24%) - до 514 159 автомобилa, което допълнително утежнява положението на производителя. Това накара главния изпълнителен директор на Daimler Ола Калениус да обяви, че компанията ще се "свие" през последните 5 години.
Босът не уточни, каква част от персонала ще бъде съкратен за този период, но според информации в медиите в Германия, Daimler се готви да уволни около 15 000 души. Едновременно с това концернът ще инвестира огромни суми в разработка на нови електромобили и на нова операционна система за автомобили на Mercedes-Benz, която трябва да бъде представена през 2024 година.
Средствата за тези инвестиции ще дойдат от увеличение на продажбите на пазара в Китай, в който Mercedes-Benz вижда най-голям потенциал през следващите 10 години.