В наши дни BMW M5 се конкурира с модели като Audi RS4, Mercedes C63 AMG и още няколко. Когато обаче на пазара излезе първото M5 (Е28), именно то промени правилата на играта. От 1984 годината насам са произведени 6 поколения на модела, които предлагат различни характеристики, но всички те следват една и съща посока. Да, колата винаги е много бърза, като на моменти дори абсурдно - доказателство за това е сегашното F90.
Преди появата на първото M5 обаче, на пазара на спортни седани има модели на различни производители. Някои от тях са излезли преди няколко десетилетия, като вече са забранени. Именно те станаха причина за появата на баварската машина.
10 забравени супер-седана... (ГАЛЕРИЯ):
Второто поколение на Quattroporte е пълен провал, като са изработени едва 13 бройки. Седанът е изграден на базата на Citroen SM, като е със задно предаване, но има доста проблеми и затова бързо е спрян. С наследника му - Quattroporte III, италианската марка се връща към по-традиционна форма.