Японският производител Toyota стартира продажбите на един от очакваните с най-голям интерес модели на европейските пазари - хот-хеча GR Yaris. Той вече може да бъде закупен в Германия, например, където цените му стартират от 32 363 евро.
Версията за Европа е претърпяла някои промени в сравнение с тази за Япония. Мощността на бензиновия 1,6-литров турбомотор (G16E-GTS) с 3 цилиндъра е намалена до 261 конски сили, а въртящият момент - до 360 Нм (-10), но ускорението от 0 до 100 км/ч си остава 5,5 секунди. Максималната скорост е ограничена на 230 км/ч.
Задвижването е към четирите колела, като се предлага единствено 6-степенна механична скоростна кутия. Разпределението между двете оси зависи от режима. При Normal то е 60:40, при Sport - 30:70, а при Track - 50:50.
Каросерията е направена от алуминий, полимер (TSOP) и въглеродни нишки. Хот-хечът тежи 1280 килограма, като предлага съотношение от 4,9 килограма на конска сила. В базовия вариант са включени гуми Dunlop SP Sport MAXX 050 (размери 225/40 R18), а срещу доплащане - Michelin Pilot Sport 4 S.
От базовия Yaris (за Европа това е хибрид с 5 врати на цена от 25 139 евро) остават само светлините, страничните огледала и антената, тип "плавник" на покрива. Като размери версията GR е с 55 мм по-дълга, а също така е и с 12% по-лека. Добавена е и активна система за намаляване на шума на двигателя, който е оборудван с функция start/stop.
Интериорът до голяма степен повтаря този на стандартния модел, но има и разлики. Предните седалки са различни, а лостът на механичната скоростна кутия е разположен с 50 мм по-високо. На TFT-дисплея на приборния панел (4,2-инчов) излиза избрания от водача режим, като той се сменя от шайба на консолата. Ръчната спирачка е стандартна, така че може да се използва за преминаване през завои.
Воланът с 3 спици извършва 2,36 оборота, а разположението на педалите е съобразено за спортно каране. В единственото ниво на оборудване влизат двузонов климатик, мултимедия с 8-инчов тъч-скрийн, адаптивен круиз-контрол и комплекс от системи за безопасност Toyota Safety Sense.
Още снимки на хот-хеча на Toyota - вижте в галерията:
Най-мощният Yaris ще се произвежда на поточната линия на Gazoo Racing в японския завод на Toyota в Мотомати. В изпитанията на прототипите са участвали рали-пилотите Яри-Мати Латвала и Крис Мийк, като хот-хечът е тестван лично и от президента на компанията Акио Тойода.
Снимки: Toyota