Шведският производител Volvo вкарва в сервизите си 54 124 автомобила от моделите S60 и S80, произведени през периода от 20 май 2000 година до 13 март 2003 година и продадени на пазара в САК. При всички тях трябва да смени въздушната възглавница на шофьорското място.
През октомври стана ясно, че водач на Honda Civic (26-и по ред) е загинал след активиране на въздушна възглавница на японския производител Takata. Сега същият проблем е открит и при еърбег, производство на американската компания TRW Automotive, която през 2016 година беше погълната от германския концерн ZF.
Оказва се, че заради топлина и влага реактивът в пиропатрона се уврежда и съответно се активира със страшна сила, като изпраща в салона на автомобила метални части от повредения механизъм. Съответно, тези парчета метал нараняват шофьора, като това понякога е фатално.
От националното управление за безопасност на движението на САЩ (NHTSA) съобщиха, че вече е отчетен един смъртен случай заради некоректно сработване на въздушна възглавница на TRW в автомобил Volvo. Водачът на колата е загинал, а в момента се води разследване за изясняване на причините за трагедията.
Под сериозен риск са автомобилите, които се използват в щати с влажен и топъл климат, обявиха още от NHTSA. От 2017 година насам управлението разследва десетки случаи с бракувани еърбеци на TRW, но за първи път е установена връзка между дефект в тях и загинал човек.
Експертите предупреждават, че това може и да не да бъде последната сервизна акция с коли на Volvo, а като пример се дава случилото се с Takata. Японският производител на оборудване стана причина за най-голямата сервизна акция в историята, след като от 2013 година досега в сервизите бяха вкарани над 100 млн. автомобила от различни марки, които са били оборудвани с дефектни въздушни възглавници.
Снимки: Volvo