IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mazda зачеркна MPS-моделите

Вместо към спорта японската марка се насочва към луксозния сегмент

Някога в гамата на японската компания Mazda имаше няколко модела от спортното семейство MPS (Mazda Performance Series), като производството им беше спряно окончателно през 2013 година. Сега се оказва, че няма шанс тези машини да се завърнат обратно в производство.


Mazda3 MPS

Mazda3 MPS беше един от най-забележителните модели в този клас на пазара.

Прес-секретарят на Mazda - Дрю Кери, разочарова феновете, които се надяваха, че Mazda отново ще се насочи към спортни коли с името MPS (в САЩ те се предлага като Mazdaspeed). Той беше категоричен, че тези автомобили са изчезнали от гамата на марката и няма шанс за тяхната нова поява.

"Нямаме планове за завръщането на MPS, тъй като се насочваме в друга посока - преминаване в премиум-сегмента", коментира Кери. И допълни, че за наследници на колите от това семейство може да бъде считани версиите Turbo на моделите на Mazda. Освен с по-мощен двигател и подобрена динамика, те се отличават и по спортния си външен вид.


Mazda3 Turbo

Mazda 3 2.5 Turbo може да се счита за наследник на моделите от спортното семейство.

Първият автомобил от семейството MPS се появи през 2006 година, като това беше спортна версия на първото поколение на Mazda6. Той получи 2,3-литров турбомотор с 270 конски сили. Същият двигател беше поставен и Mazda3 MPS, която излезе през 2007 година.

Снимки: Mazda

0 от 500
  • #7
    4 rate up comment 0 rate down comment
    М6 ( преди 4 години )
    Първата Мазда 6 взех 2011 от стар мотор. Втората 2016. Догодина е ред на третата. Карам ги до 100 000 и сменям. Никакви оплаквания, освен мудния автоматик на последната и може би високият разход на гориво ( 10/100 градско). Дано сменят скоростната кутия.Двете до сега бяха дизел, но следващата ще е бензин
  • #6
    8 rate up comment 1 rate down comment
    пропов ( преди 4 години )
    Мазда са взели това решение на база знания и опит в бизнеса. Вие , дето критикувате, с кои от тези качества разполагате?Аз не познавам един човек, който да е имал Мазда и да се е оплакал от нещо. Виж от немския премиум реват всички, и аз изревах от една 3ка БМВ. Затова обичам си БМВ ама си карам Мазда да ми е мирна главата.
  • #5
    5 rate up comment 12 rate down comment
    На мазна... ( преди 4 години )
    и лукса ще им е като "спорта"!
  • #4
    13 rate up comment 1 rate down comment
    Лудогорец 9 ( преди 4 години )
    До #2 по електрониката нищо няма какво да се оплача имам всички асистенти и LED осветление навсякъде! Единствено от което мога да се оплача е обешумяването на купето, но нежо си го направих сам с битумени и вата и всичко заспа. И да вметна, че все пак това е 2 литра двигател, а не е даунсайзинг както всички останали!
  • #3
    12 rate up comment 3 rate down comment
    Лудогорец 9 ( преди 4 години )
    До #2 имам мазда 3 2018 Bn G165 купих си я чисто нова сега е на 100 000 км и съм много доволен от колата комфорта е точно като при голф и други от класа си дори има по-дълго междуосие а за многоточково окачване отзад евтините голфове могат да си мечтаят защото при мазда всички са с многоточково окачване дори базовите а при голф само скъпите. Спирачките са доста добри само, че серийните гуми които са балонни не са хубави а те са 205/60R16 затова и си монтирах 225/40R18 и колата спира много добре
  • #2
    3 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Всички са се засилили към лукс и т.нар. upper segment, а нормални коли на човешки цени кога, всеки иска само да *** и много бързо забравиха идеите на Хенри Форд. Пожелавам ви бърз фалит и вън от Европа, след няколко хамериканци инфините и други недоразумения (вземете и Киа със себе си).
  • #1
    13 rate up comment 10 rate down comment
    Мистър Уейн ( преди 4 години )
    Пожелавам им успех, единствената причина да се продават до момента, освен дизайна, беше качеството, което предлагат за цената. Щом хората не броят ФВ за премиум, въпреки внедрените от Ауди технологии и качеството на материалите на модели като Пасат, няма да признаят и Мазда за премиум.