IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Шефът на Mazda подтвърди завръщането на роторния двигател

Японската компания ще започне да предлага модели с такъв мотор през 2022 година

През първата половина на 2022 година компанията Mazda отново ще започне да произвежда автомобили с роторен двигател. Това заяви президентът на японската марка Акира Марумото, цитиран от Motor1.


Mazda MX-30


Компактен роторен мотор вече се използва в хибридния силов агрегат на малкия кросоувър Mazda MX-30 (на снимките). В случая той изпълнява ролята на генератор за зареждане на акумулаторите, захранващи електромоторите.

По думите на Марумото, тестовете на автомобила на Mazda с роторни двигатели ще стартират през 2021 година, а серийното им производство и продажбите им ще стартира година по-късно. Шефът на компанията не посочи обаче за кои модели става дума.


Mazda MX-30


В момента кросоувърът Mazda MX-30 се предлага с напълно електрическо задвижване, като мощността на агрегата е 105 кВт (143 конски сили), както и с 2,0-литров бензинов атмосферен мотор. Главната стилистична особеност на модела са малките задни врати, които се отварят срещу посоката на движение.

Предимството на ванкеловите двигатели са ниските вибрации, способността да работят на високи обороти, а също така и голямата мощност при нисък работен обем и малко количество детайли. За производството им обаче е нужно високотехнологично оборудване, а самите мотори имат по-малък ресурс в сравнение със стандартните двигатели с вътрешно горене.


Mazda MX-30


Снимки: Mazda

0 от 500
  • #7
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Японските бегачки немат.стигане.за такива малки париП.писФен съм.на БМВ М ..и.собсвеник
  • #6
    3 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    може догодина да се завърнат към парните двигатели... знае ли човек.
  • #5
    1 rate up comment 7 rate down comment
    ASD ( преди 3 години )
    На роторния двигател проблемът му е високия разход на гориво, висок разход на масло и прекалено високите обороти.Реално роторния двигател е много подходящ за хеликоптери, с ниското си тегло и ниво на оборотите заемащи средно положение между буталния ДВГ и турбините.В сегашната обстановка, където се търси икономия на гориво ванкеловия двигател е неподходящо решение.
  • #4
    3 rate up comment 21 rate down comment
    Coexistence™ ( преди 3 години )
    Верен път към фалита. Този двигател го настъпваш на празен ход колкото може и задържаш пeдала на газта десетина минути и ще гръмне като граната.
  • #3
    1 rate up comment 12 rate down comment
    И ( преди 3 години )
    Изгнила ламарина.
  • #2
    16 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Ванкела е перфектният генератор за ток. Малък колкото сак, лек, бързооборотен
  • #1
    9 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    От написаното в статията излиза че освен високотеехнологичното оборудване (което Мазда имат) всичко останало са плюсове при използването му като помощен двигател при хибриди и ел-коли.