Шведският гигант AB Volvo обяви, че ще е между първите производители, пуснали на пазара изцяло електрически тежък влекач. 44-тонният камион ще започне да се доставя на клиенти още догодина, като ще има обхват до 300 километра с едно зареждане, в зависимост и от конфигурацията. Volvo Trucks вече тества и електрическа бетонобъркачка в партньорство с Swerock.
Шведският гигант вече предлага до 26-тонните електрически Volvo FE Electric и FL Electric, а на пазара на електрически автобуси присъства още от 2008 година.
Новите електрически влекачи ще са варианти на Volvo FH, FM и FMX, предвидени най-вече за регионален транспорт и за строителството. Това означава, че те ще изминават относително кратки разстояния и малкият обхват на батерията няма да е проблем. Шефът на компанията Роджър Алм заяви пред The Financial Times, че оперативните разходи при такъв камион - включвайки цената, поддръжката и остатъчната стойност - ще са "колкото е възможно по-близо" до тези на дизелов камион.
Що се отнася до тежките камиони за далечни превози, Volvo планира да предложи електрифицирани варианти "през това десетилетие", като ще разчита на смес от чисто електрически модели и такива с водородни горивни клетки. До 2040 година цялата гама на производителя на камиони ще е с нулеви емисии.
Все още не е сигурно, че Volvo ще е първенец при електрическите големи камиони. Tesla също планира да пусне своя Semi през 2021, след като веднъж вече бе принудена да го отложи. Semi обаче е насочен повече към междуградски транспорт, с обхват между 480 и 800 км, и с осезаемо по-висока цена. Електрически модели подготвят също Mercedes, Nikola, Cummings и шведската Volta.
AB Volvo e собстеник на четири марки за камиони - Volvo, Renault Trucks, Mack Trucks и UD Trucks. Компанията няма пряка връзка с леките автомобили Volvo, които бяха продадени на Ford през 90-те, а днес са под контрола на китайската Geely. Шефът на Geely Ли Шуфу обаче отскоро има акционерно участие и в АВ.