IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Ford изтегля от пазара хибриди заради случаи на самозапалване

Компанията ще компенсира собствениците на електрифицираната Kuga с... ваучери за бензин

Ford ще замени безплатно всички батерии в продадените вече плъг-ин хибридни версии на кросоувъра Kuga, потвърди компанията. Сервизната акция се наложи след четири независими и потвърдени случая на самозапалили се автомобили.
 
 
Ford Kuga
  
  
След разследване се оказа, че проблемът е възникнал от немарливост при производството на самата батерия. Заради нея в клетките са попаднали външни замърсители, които при натоварвания могат да предизвикат къси съединения в батерията и да я прегреят. В резултат на това се отделят нагорещени газове и възпламеняват компоненти от автомобила в близост до батерията.
    
   
Ford Kuga, зарядно, хибрид
  
  
Хибридната Kuga бе голямата гордост на Ford Europe тази година - през летните месеци тя бе най-продаваният плъг-ин хибрид на континента. След като историята с дефектните батерии се разчу, продажбите намаляха рязко и през септември Kuga дори не попадна в Топ 5. Трите най-продавани зареждащи се хибрида в ЕС в момента са Mercedes A-class, Volvo XC40 и Audi Q5.

Сервизната акция на Ford ще започне през декември и трябва да приключи до март 2021 година. Дотогава собствениците са посъветвани да не зареждат батериите и да карат колите си или в автоматичен режим, или в нормален, при който двигателят с вътрешно горене има основната роля. За да компенсира собствениците за неудобството, Ford ще предостави на всеки от британските купувачи на хибридни Kuga (Великобритания е най-големият пазар на модела) ваучери за гориво на стойност 500 лири.
  
  
Ford Kuga, пожар, Ecoboost
Моделът Kuga няма късмет: при предишното поколение имаше сервизна акция заради доста случаи на запозапалване, предизвикани от дефект в охлаждането на двигателя 1.6 Еcoboost. В ЮАР шофьор загина в пожара


Доставчик на батериите за Kuga е корейската Samsung, която снабдява и BMW. Германският премиум производител също обяви сервизна акция за подмяна на батериите в своите плъг-ин модели като BMW 330e и MINI Countryman EV. По-голямата част от тях обаче са още по дилърствата и не са доставени на клиенти. От продадените хибриди няма нито един сигнал за самовъзпламеняване или друг проблем с батериите, но от компанията настояха, че не желаят да поемат никакви рискове.

0 от 500
  • #7
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Гост ( преди 5 месеца )
    До №7. Ти пък - по-добре да си оправят колите от колкото да фалират :-) Колкото повече компании толкова по-добре, а и Форд продават Мустанг - коя друга кола предлага 5.0 V8 за под 100к лв.
  • #6
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 5 месеца )
    Добре де - допуснали са грешка, но как е минало през контрола на качество на Самсунг и на Форд/БМВ? Не ги ли тестват поне няколко зареждания? Уж сериозни фирми
  • #5
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
  • #4
    1 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Напишете в Google - porsche taycan cooling system и ще разберете защо и Porsche правят най добрият електрически автомобил в момента. Теслата всички много залитат по нея но не си дават сметка че е абсолютна ширпотреба с много недомислици в нея. Това силно си проличава като колите излязат на писта и се карат на макс. Taycan може да върти обиколки на пистата на пълна мощност цял ден без да му стане нищо. А Tesla не може да изкара дори една пълна обиколна на Nurburgring без да прегрее.
  • #3
    1 rate up comment 5 rate down comment
    пепи ( преди 5 месеца )
    Така е като всичко се прави на компютър.Нищо не се проектирва като хората.
  • #2
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Не са виновни технологиите. Виновни са некадърните инженери и техните недомислици. Батериите и ел. моторите също както ДВГ имат нужда от ефективен контрол на температурата. Досега единствено Порше са направили ел. автомобил както си трябва. 800v, с течно охлаждане и на батерия и на мотор и много ефективно е измислено всчико включително и начинът по който се ползва регенерацията. При всички други включително и Тесла Всичко има много недомислици или просто спестяване за сметка на клиента.
  • #1
    4 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    поредните самопалещи се... бързайте да се метате на електрички, че е модно :) :)