Volkswagen Polo определено с ред най-успешните и популярни автомобили. Компактният модел тази година навърши 45 години, а в момента на пазара е седмото му поколение, а докато стигне до него машината е преживяла какви ли не трансформации и версии.
За този почти половин век, мъникът е успял да стане по-скъп от Mercedes S-Сlass, по-успешен от Audi Quattro и и по-мощен от Porsche Cayman.
Не вярвате? Нека проверим:
9 версии на Volkswagen Polo, за които може и да не подозирате
Германската компания Karmann е сред най-старите в индустрията. Основана е през 1901, а най-известна става в средата на 20 век с моделите Karmann-Ghia. Квазиспортните модели с мощност от едва 30 к.с. били реализирани в 360 000 бройки по света, след което фирмата изчезнала от радарите. Всъщност, чак до началото на 21-ви век, Karmann се издържа от договори с други производител, помагайки да се изработят странни кабриолети от Nissan Micra C + C до Chrysler Crossfire кабриолет.
Но роудстърите са нишови коли и масовите производители започнаха да ги изоставят. Karmann задейства алармата и започна да създава ярки концепции една след друга, желаейки да изненада публиката. И последният автомобил в историята им беше именно този Polo с двигател със 180 конски сили, централен изпускателен отвор и интелигентна схема на покрива.