Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Неизвестният VW Polo с разход от 1,7 л/100 км

От уникалния модел са произведени само 50 бройки през 1987 г.

Неизвестният VW Polo с разход от 1,7 л/100 км

Днес VW активно се опитва да се отърве от последствията на така наречения Дизелгейт. Това е трудно в лицето на глобален проблем, който дори засегна много други световни марки, като предизвика бурна вълна от нови разследвания.

Не е нужно да се излагат детайлите от процеса, по-добре е да се върнем към края на 80-те години на миналия век. Тогава се чува гласът на експериментите, предназначени да направят автомобила икономичен и безобиден за околната среда. Всичко това е второто поколение на Volkswagen Polo. Уникалният автомобил е проучен от експерти на AutoBild. Но нека първо разгледаме днешните резултати. И не става въпрос за електрически автомобили.

Сигурно мнозина си спомнят експерименталния прототип Volkswagen XL1 от 2013. Неговата хибридна система (дизелов двигател + електромотор) осигурява разход от 0,9 л/100 км. Футуристичното купе беше продадено в лимитирана серия от 200 копия по 111 000 евро всяко. Още 50 коли бяха направени за изследователски нужди, но това съвсем не беше първият опит на компанията в създаването на супер икономичен автомобил.

VW Polo-1

През 1987 г. инженерите на Volkswagen разработват специален модел, базиран на второто поколение VW Polo. Двуцилиндровият дизелов двигател с обем по-малък от 1 литър развива мощност от 27 к.с. При по-активна работа с педала на газта се включва механичен компресор, като тогава максималната мощност достига 40 к.с.

Ако оставите педала на газта в покой, автоматичният маховик деактивира двигателя. В режим на смесено шофиране е възможно да се постигне разход на гориво от 3-3,5 л/100 км. По време на тестовия пробег от германския Волфсбург до Южна Франция (1500 км), Volkswagen Polo показва разход от едва 1,7 л/100 км.

Прототипът сe оказва много технологично напреднал за времето си. В арсенала му има системата за рекуперация на отработените газове и филтър за твърди частици. Заради използването на новите технологии това Polo се оказва твърде скъп за размерите си автомобил, поради което пускането му на пазара, според експертите, не е подходящо.

VW Polo-2

Всичко на всичко са направени 50 бройки, много от които се използват от благотворителни организации. Не повече от дузина такива VW Polo са достигнали наши дни. Собственикът на един от тях, Себастиан Винклер, се тревожи за състоянието на колата си всеки ден, тъй като сега не се произвеждат уникалните му резервни части.

0 от 500
  • #4
    2 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Що бе ганьо вагенски ти ще се оправиш ли някога или болестта наречена ваг е нелечима? Много кофти ти е повлияла на психиката се вижда и мозъчето ти го е промила колкото и малко да е то. Напиши нещо за тази бричка която ни я претоплят възможно ли е според теб да харчи толкова освен масло разбира се? И се научи да не коментираш писалите, а да напишеш нещо по статията. По този начин ще изглеждаш малко по-малко смахнат.
  • #3
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Тия ( преди 3 месеца )
    Долните Ганьовци никога няма да се оправят!
  • #2
    3 rate up comment 9 rate down comment
    .. ( преди 3 месеца )
    Само не ми стана ясно, връща 1.7л на всеки 100 км или гори 1.7л масло на 100км?
  • #1
    4 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Поредните партенки и лъжи от най-мошеническата компания на света ВАГ! Комедиантите естествено получават трохички, за да разпространяват тези глупости и откровенни лъжи особено за разхода от 1,7/100. Може да е толкова, но не на гориво, а на масло или антифриз или течност за чистачки. Ако толкова е изразходил по време на движение, значи пак са го карали с репатрака за ремонт. То малко, като онзи техния хибрид триколктата дето 0,7/100 харчел но не дадоха нито да го тестват нито в продажби влезе.