Ако не планирате да задържите колата си, докато тя не се разпадне, стойността на бъдеща препродажба е също толкова важна, колкото и нейната покупна цена. . Разликата между покупната цена на автомобила и стойността му при препродажба се нарича „остатъчна стойност". При някои модели я е по-висока, тъй като те поевтиняват по-бавно с течение на времето,
Сайтът за автомобилни изследвания CarEdge анализира данните от близо 200 млн. превозни средства, за да определи кои модели запазват най-висока остатъчна стойност и съответно най-ниска. Класацията е от края на септември, така че в нея са включени и икономически фактори от тази година, причинени от коронавирусната пандемия. Заради нея бяха затворени повечето заводи, което доведе до липса на нови автомобили на разположение на дилърите. Съответно, цените на употребяваните коли скочиха.
В списъка попадат 10 модела с най-висока стойност след 5 години употреба. Той е само за леки автомобили (другите класове ще бъдат представени отделно), като всички те са на пазара поне от 2015 година. За по-новите модели все още нямат достатъчно данни, за да бъде изчислена точно амортизацията им. Посочените данни са в долари, тъй като са взети от американския пазар, но част от моделите са достъпни и на пазара в Европа.
10 модела, които запазват най-висока стойност след 5 години (ГАЛЕРИЯ):
Подобно на по-големия си брат Mazda 6, и "тройката" предлага комфорт и стил в компактни размери. Цената на модела е напълно приемлива, като тя си заслужава напълно, тъй като това е един доста добър автомобил.
Цена като нов: 21 365 долара
Цена на петата година: 11 990 долара
Амортизация: 9 375 долара
Остатъчна стойност: 53,9%