Електромобилите стават все по-популярни, напук на скептиците. Толкова популярни, че типичните термини за подобни машини като "пробег", "време за зареждане" и дори "киловатчас" стават все по-масово използвани в ежедневието, както "разход", "ускорение" и подобни при конвенционалните коли.
Все пак, не много клиенти на електромобилите знаят какви фактори оказват въздействие върху обявения от производителите пробег и защо той често се разминава с реалността. Въпреки подобрените цикли на тестване, като WLTP, шофирането в реалния живот може да предложи доста различни неща. Нека видим кои са те.
Фактори, намаляващи пробега на електромобилите:
Студ
Ако случайно не сте разбрали, електромобилите не обичат студеното време. Те са предвидени да са най-ефективни при по-неутрални температури и по-студените метеорологични условия, както и жегите между другото, имат голям ефект върху пробега. Ако живеете в район, в който зимата температурата е максимум 10 градуса, ще може да забележите значителен спад в пробега на даден автомобил. И той ще става по-голям с падането на температурата. Според изследвания, електромобилите могат да изгубят до 12% от пробега си при температура от -7 градуса по Целзий.
Ако случайно не сте разбрали, електромобилите не обичат студеното време. Те са предвидени да са най-ефективни при по-неутрални температури и по-студените метеорологични условия, както и жегите между другото, имат голям ефект върху пробега. Ако живеете в район, в който зимата температурата е максимум 10 градуса, ще може да забележите значителен спад в пробега на даден автомобил. И той ще става по-голям с падането на температурата. Според изследвания, електромобилите могат да изгубят до 12% от пробега си при температура от -7 градуса по Целзий.