Въздухозаборникът е основен елемент не само от дизайна на автомобила, но и от неговата задвижваща система. Той използва налягането на насрещния въздушен поток, за да го пренасочи към двигателя. Самият поток служи за окислител на горивото и е необходима част за създаване на горивната смес. Освен това той охлажда двигателя, трансмисията, спирачната система и други важни агрегати.
Поставянето му на покрива на автомобила е интересно инженерно и дизайнерско решение, което се среща при спортните коли. В следващия списък обаче няма да попаднат модели като Bugatti Veyron и други подобни, чийто въздухозаборник е поставен в задната част на покрива, както и такива като придшните поколения на Subaru WRX STI, където той служи за подаване на въздух в салона.
10 коли с въздухозаборник на покрива (ГАЛЕРИЯ):
Детето на Рон Дени и Гордън Мъри, което беше показано пред публика по време на Голяма награда на Монако през 1992 година, не се нуждае от специално представяне. Някои факти обаче няма как да бъдат подминати, като основният е, че McLaren F1 дълго време (от 1993 до 2005 година) държеше рекорда за максимално скорост за сериен автомобил - 386,32 км/ч.
С доработката на двигателя S70B50CSI, за да стане за McLaren F1, се занимава легендарният инженер Паул Рош от BMW Motorsport. Обeмът на V12 мотора е увеличен до 6,1 литра, а мощността достига 627 конски сили. Произведени са общо 109 бройки, като половината от тях са предназначени за обществени пътища.