Toyota Celica се появява на бял свят през есента на 1970 година. Моделът се превръща в голям хит и особено ценен спортен автомобил, като зад гърба си има и солидни спортни успехи, най-значимите от които може би са двете шампионски титли от Световния рали шампионат.
Toyota прекрати производството на Celica през 2006 година. Оттогава постоянно се появяват слухове, че предстои възраждане на модела, било като нов спортен автомобил или като кросоувър, подобно на други марки. Но такова нещо така и не се случи.
След като японците възстановиха производството на друг техен спортен модел - Supra, в партньорство с BMW, предсказанията, че Celica също може да види нов живот отново заляха интернет и дори автомобилните медии. За момента от японския производител не обелват и дума по темата. Така, докато чакаме информация за това, дали легендарният спортист ще има бъдеще или не, нека направим кратка разходка в миналото му, с по няколко думи за всяко едно от седемте му поколения.
Поглед към 7-те поколения на Toyota Celica (ГАЛЕРИЯ):
Първата генерация, както споделихме, се появява в края на 1970 година, като е конструирана на платформата на седана Carina. Името Celica е с корен от испанската дума “celestial” (небесен). Двувратото купе е с независимо окачване на предните и задните колела и е със задно задвижване. Гамата двигатели включва 4-цилиндрови с обем 1.4, 1.6, 1.9, 2.0 и 2.2 литра, които се комбинират с 4- или 5-степенна ръчна скоростна кутия или автоматик с 3 предавки.
В Европа моделът пристига през 1971 година, а гамата е разширена през 1972 с върховата като оборудване Celica GT. След 3 години се появява и лифтбек (както японците наричат хечбека) версия на купето.