Модата на кросоувърите окончателно завладя пазара - включително и този втора ръка. Но онова, което потенциалните купувачи трябва да знаят, е, че SUV моделите са като цяло по-сложни и по-скъпи за поддръжка от обикновените седани и хечбеци. Като се започне от гумите и се свърши с компонентите на скъпото 4х4 задвижване. Все пак има и кросоувъри на 10-15 години, които дават малко по-добри шансове на собствениците си. Ето пет от тях - но не забравяйте, че надеждността на един автомобил зависи не само от производителя, а и от това как е експлоатиран през изминалите години.
5 кросоувъра, които почти не се чупят (ГАЛЕРИЯ):
Honda CR-V четвърта генерация - RM1-RM4
Двигателите са доста сходни с тези при Toyota - 2.4-литров бензин, 2.0-литров бензин и 2.2-литров iDTEC дизел със 150 конски сили, който е най-често срещан на вторичния пазар у нас. По-големият бензин има проблеми с предсрочното износване на разпределителния вал, но той почти не се намира в България. Алтернатива на ръчната трансмисия е доста мудна безстепенна CVT кутия.
Двигателите са доста сходни с тези при Toyota - 2.4-литров бензин, 2.0-литров бензин и 2.2-литров iDTEC дизел със 150 конски сили, който е най-често срещан на вторичния пазар у нас. По-големият бензин има проблеми с предсрочното износване на разпределителния вал, но той почти не се намира в България. Алтернатива на ръчната трансмисия е доста мудна безстепенна CVT кутия.
Както виждате, нашето "почти" от заглавието е доста условно: за целта трябва да изберете правилната версия на конкретния модел. И също да улучите кола, която е експлоатирана правилно и добре поддържана - а в голямата си част т. нар. "нов внос" в България е тъкмо обратното. Нашата препоръка е да търсите автомобили с проследима история, доколкото е възможно. Впрочем това далеч не е изчерпателен списък - със сигурност има и други SUV модели, които се държат прилично дори и в зрялата си възраст. Ако се сещате за такива, споделете ги с нас в коментарите.