Модата на кросоувърите окончателно завладя пазара - включително и този втора ръка. Но онова, което потенциалните купувачи трябва да знаят, е, че SUV моделите са като цяло по-сложни и по-скъпи за поддръжка от обикновените седани и хечбеци. Като се започне от гумите и се свърши с компонентите на скъпото 4х4 задвижване. Все пак има и кросоувъри на 10-15 години, които дават малко по-добри шансове на собствениците си. Ето пет от тях - но не забравяйте, че надеждността на един автомобил зависи не само от производителя, а и от това как е експлоатиран през изминалите години.
5 кросоувъра, които почти не се чупят (ГАЛЕРИЯ):
Toyota RAV4, III генерация - XA30
Изявена слабост на модела е кормилната рейка, която обикновено се ремонтира на около 50 000 км. Втулките се разхлабват и увреждат при сътресения - а по българските пътища те са повече или по-малко гарантирани - и луфтът на волана расте.
Като минус може да се посочи и боята - сравнително тънка и неустойчива, лесно поддаваща се на надраскване. Драскотините трябва да се отстраняват, за да не тръгне от тях ръжда.
Изявена слабост на модела е кормилната рейка, която обикновено се ремонтира на около 50 000 км. Втулките се разхлабват и увреждат при сътресения - а по българските пътища те са повече или по-малко гарантирани - и луфтът на волана расте.
Като минус може да се посочи и боята - сравнително тънка и неустойчива, лесно поддаваща се на надраскване. Драскотините трябва да се отстраняват, за да не тръгне от тях ръжда.
Както виждате, нашето "почти" от заглавието е доста условно: за целта трябва да изберете правилната версия на конкретния модел. И също да улучите кола, която е експлоатирана правилно и добре поддържана - а в голямата си част т. нар. "нов внос" в България е тъкмо обратното. Нашата препоръка е да търсите автомобили с проследима история, доколкото е възможно. Впрочем това далеч не е изчерпателен списък - със сигурност има и други SUV модели, които се държат прилично дори и в зрялата си възраст. Ако се сещате за такива, споделете ги с нас в коментарите.