Х1 е едновременно BMW и кросоувър, а подобно съчетание допреди двадесетина години направо звучеше невероятно и стряскаше съня на феновете на марката. И все пак то е BMW, което означава, че с него влизате в света на собствениците на автомобили баварския производител, като това ви излиза сравнително по-евтино.
Затова и не е изненада, че мненията за този модел са различни. Някои от собствениците му са във възторг от придобивката, а други си гризят ноктите, докато се чудят откъде ще намерят пари за ремонт. Във всички тези мнение има известна доза истина, но е факт, че автомобилът наистина е нееднозначен.
Първото поколение на BMW X1 (Е84) се появи през есента на 2009 година, като е изградено на платформата на BMW 3-Series, но имат няколко различия в конструкцията. Други са окачването и кормилния механизъм (при X1 той е с електрохидравличен, а при "тройката" е електрически). Основата обаче е една и съща.
Задвижването може да е както задно във версиите sDrive, както и към четирите колела - xDrive. Скоростните кутии и моторите на кросоувър са познати от 3-Series, като за X1 се предлагат 6- и 8-степенни автоматични трансмисии, както и механична с 6 предавки.
Двигателите са огромен брой, като работният им обем варира от 2,0 до 3,0 литра. те са снабдени с най-добрите технологии на BMW като системата за промяна на фазите на газоразпределение на разпределителните валове Double Vanos, система за промяна на повдигането на клапаните Valvetronic II и изпускателен колектор с променлива дължина Disa.
Както стана дума, BMW X1 предизвиква доста спорове. Някои от собствениците му са категорични, че това е отличен автомобил, който върви страхотно. Други не го харесват и се оплакват от многото разходи за ремонти и поддръжка. Във всички случаи обаче той предизвиква емоции. Ето защо първото поколение на кросоувъра най-често е харесвано или критикувано от стопаните си.
5 "за" и 5 "против" първото поколение на BMW X1 (ГАЛЕРИЯ):
Като цяло BMW X1 е един надежден модел, като тук става дума за основните му агрегати и системи. Кросоувърът обаче буквално може да скъса нервите на своя собственик заради редица малки дефекти, които често се появяват след като автомобилът навърти над 100 000 километра. Сред тях е повреда на волана, от който се управляват някои от системите, както и отказ на сензорите на парктроника и на вентилатора.
Често се налага смяна на втулки, стабилизатори и други детайли от окачането, което разваля общото впечатление от качеството на модела. Любопитното е, че повечето проблеми се появяват при бензиновите версии на кросоувъра. Явно на собствениците на дизелови машини им е провървяло повече.
Снимки: BMW