Х1 е едновременно BMW и кросоувър, а подобно съчетание допреди двадесетина години направо звучеше невероятно и стряскаше съня на феновете на марката. И все пак то е BMW, което означава, че с него влизате в света на собствениците на автомобили баварския производител, като това ви излиза сравнително по-евтино.
Затова и не е изненада, че мненията за този модел са различни. Някои от собствениците му са във възторг от придобивката, а други си гризят ноктите, докато се чудят откъде ще намерят пари за ремонт. Във всички тези мнение има известна доза истина, но е факт, че автомобилът наистина е нееднозначен.
Първото поколение на BMW X1 (Е84) се появи през есента на 2009 година, като е изградено на платформата на BMW 3-Series, но имат няколко различия в конструкцията. Други са окачването и кормилния механизъм (при X1 той е с електрохидравличен, а при "тройката" е електрически). Основата обаче е една и съща.
Задвижването може да е както задно във версиите sDrive, както и към четирите колела - xDrive. Скоростните кутии и моторите на кросоувър са познати от 3-Series, като за X1 се предлагат 6- и 8-степенни автоматични трансмисии, както и механична с 6 предавки.
Двигателите са огромен брой, като работният им обем варира от 2,0 до 3,0 литра. те са снабдени с най-добрите технологии на BMW като системата за промяна на фазите на газоразпределение на разпределителните валове Double Vanos, система за промяна на повдигането на клапаните Valvetronic II и изпускателен колектор с променлива дължина Disa.
Както стана дума, BMW X1 предизвиква доста спорове. Някои от собствениците му са категорични, че това е отличен автомобил, който върви страхотно. Други не го харесват и се оплакват от многото разходи за ремонти и поддръжка. Във всички случаи обаче той предизвиква емоции. Ето защо първото поколение на кросоувъра най-често е харесвано или критикувано от стопаните си.
5 "за" и 5 "против" първото поколение на BMW X1 (ГАЛЕРИЯ):
Благодарение на технологиите на BMW кросоувърът печели много похвали по този показател. Става сума за системата Servotronic, която позволява да се регулира усилието върху волана в зависимост от скоростта на движение. Това прави автомобила по-стабилен на пътя, като подобрява обратната връзка между волана и шофьора. При рязко ускорение се включва сервото и воланът се втвърдява, подобрява се работата на автоматика и на системата за задвижване на четирите кола xDrive.
Снимки: BMW