IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

10-те автомобила, които се обезценяват най-бързо

В тази класация доминират Opel, Peugeot, Citroen... и Bentley

Забравете за разхода на гориво, цената на резервните части или застрахователната премия. Най-скъпото нещо в един нов автомобил е неговата обезценка във времето. Плащате, да речем, 35 000 лева за нов компактен хечбек. Още в мига, в който си го вземете от салона, пазарната му цена е вече 32 000 - ето 10% от парите ви, изчезнали без следа. От обезценката за три или пет години зависи каква част от инвестицията ще си върнете, когато дойде време да смените автомобила - и съответно колко ви е излязъл той като годишни разходи.
 
 
обезценка

 
 
Що се отнася до обезценката, всеки отделен пазар си има особености. За жалост няма как да я изчислим точно за България по ред причини, не на последно място сред които е и практиката сделките с употребявани коли да се изповядват под реалната стойност с цел пестене на такси. Цитираните по-долу данни са за британския пазар и поне се отнасят до същите модели, които се търгуват и у нас, какъвто не винаги е случаят с американските класации.

Статистиката, събрана от VIP Data, показва, че доста масови модели губят половината от стойността си в рамките на две години след продажбата си. Вече добро представяне е, когато колата е загубила под 50% след третата година.
  
 
Най-силно обезценяващите се коли след 3 години (ГАЛЕРИЯ):


 
   
Поуката е ясна: ако ви вълнува остатъчната стойност, избягвайте скъпите версии на по начало достъпни модели. Макар и с уговорката, че българският пазар е по-толерантен към допълнително оборудване и нерядко даже ще предпочете варианта с повече екстри.
   
Кои са най-слабо обезценяващите се автомобили според данните на VIP Data, четете тук.


 

0 от 500
  • #16
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Аха да да ( преди 2 години )
    Поръчкова статия от ФВ...щото е на нивото на голфа им пък с 4-цилиндров двг и цена много под тяхната за 3 дупкова кола!
  • #15
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Gadjev ( преди 3 години )
    Иза БГ пазара може да се говори. Но трябва истински журналист да се вдигне до оказионите на официалните доставчици.
  • #14
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    В един епизод на "Да продадеш колата си" Майк едва продаде една МХ5 за 400 лири. Така, че няма какво да гледаме цени в Кралството. Тук като продаваш искат да им я подариш, а като купуваш ти свалят три кожи.
  • #13
    16 rate up comment 1 rate down comment
    Готин ( преди 3 години )
    Да започнеш статия с думите: ,,Инвестиция в нов автомобил,, означава, че нямаш представа от финанси. Поне да бяхте прочели значението на тази дума. ,,Инвестицията e дългосрочно влагане на парични средства или капитал за придобиване на финансови инструменти или други активи с цел да се постигнат печелившо възвръщане във формата на лихва, друг доход или повишаване на стойността на инструмента.,,Журналята стават все по неграмотни!
  • #12
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Бг реалности ( преди 3 години )
    Чакаме да остарее модела и си го купуваме от автокъща в БГ.... както писа един колега по-долу най-важно е времето, като погледнеш.... и пушка до колене
  • #11
    11 rate up comment 2 rate down comment
    Ахахаха ( преди 3 години )
    А бе вие луди ли сте обезценяването било гаранция за качеството.Демек искаш да кажеш че Ауди а8 и Бентли не са качествени ли
  • #10
    5 rate up comment 16 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    точно автомобил управляван в бг е най лошия избор от предлаганите афтърмаркет обслужван в оторизиран сервиз е все едно да напишеш в обявата строшен от баш майстори
  • #9
    21 rate up comment 6 rate down comment
    none ( преди 3 години )
    Всичко зависи от това, кой какъв хоризонт на използване на колата залага. Покупката на нов автомобил в масовият клас в България с хоризонт на използване 8 години, излиза същото като пари (даже в някой по-екстремни случаи по-евтино) от покупката на 3 годишен автомобил каран от баба Ханке до магазина с хоризонт на използване 5 години (просто бабата й е навъртяла вече 180-200К км каквото и да пише на километража). Който разбира, купува втора ръка кола, само закупена в България като нова .
  • #8
    42 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    "инвестиция"-та в нов личен автомобил не би трябвало да се разглежда с цел печалба, а с цел вдигане стандарта на живот. Новата кола в 99% от случаите осигурява време на потребителя си спестено от сервизиране и занимаване със свързаните неща като части, майстори и т.н. За мен най-ценното на един човек е времето.. пари се изкарват, времето няма кой да ти върне.
  • #7
    17 rate up comment 2 rate down comment
    вервайте ми ( преди 3 години )
    В ЮК се обезценяват и заради десния волан. Иначе може да сънуваш 3 годишен "фул екип" на горепосочените цени