Какво прави от един автомобил издънка? Това е сложен въпрос. Издънката не е непременно лош автомобил - може да е просто такъв, който е изпреварил времето, или пък поизостанал от рязко променилата се мода, и затова пазарът го е изтикал встрани. Може всъщност да е забележителна машина, а провалът му да е обусловен от грешки на производителя при изчисляването на разходите, довели до колосални загуби. А може дори да се е продавал сравнително добре, но въпреки това да е останал в колективното съзнание като провал - дори и само заради лош късмет. Причините са различни, но за резултатите няма съмнение. Ето 15-те най-големи автомобилни провала на последните три десетилетия, селектирани от C&D.
15-те най-големи провала на последните 30 години (ГАЛЕРИЯ):
ЕV-1 имаше леко алуминиево шаси и пластмасово купе с обтекаема форма, задвижваше се от индукционен електромотор със 137 конски сили и 16.5-киловатчасова оловно-киселинна батерия (литиево-йонните още не бяха на дневен ред). По-късните вече имаха никел-металхидриден акумулатор с 26.4 киловатчаса капацитет, достатъчни за 150 км пробег. Технологията бе изпреварила времето си и в епохата на обидно евтин бензин привлече само 1117 клиенти. Но въпросните клиенти харесаха много колата и когато GM поиска да си я изземе обратно и да прекрати проекта, те се разбунтуваха. Наложи се компанията да прибегне до силови методи, а всичките хиляда бройки бяха претопени, така че днес са оцелели само шепа EV1 в музеите. Най-тъжното е, че добрите идеи от тази кола после бяха напълно забравени.