Какво прави от един автомобил издънка? Това е сложен въпрос. Издънката не е непременно лош автомобил - може да е просто такъв, който е изпреварил времето, или пък поизостанал от рязко променилата се мода, и затова пазарът го е изтикал встрани. Може всъщност да е забележителна машина, а провалът му да е обусловен от грешки на производителя при изчисляването на разходите, довели до колосални загуби. А може дори да се е продавал сравнително добре, но въпреки това да е останал в колективното съзнание като провал - дори и само заради лош късмет. Причините са различни, но за резултатите няма съмнение. Ето 15-те най-големи автомобилни провала на последните три десетилетия, селектирани от C&D.
15-те най-големи провала на последните 30 години (ГАЛЕРИЯ):
Най-интересното е, че Phaeton не ползваше почти нищо от технологичната основа на А8 - включително и алуминиевата му архитектура. В резултат на това не само бе баснословно скъп за разработване, но и тежеше с почти четвърт тон повече от аудито.
За да му отдаде дължимото, Пиех построи за Phaeton специална ултратехнологична стъклена фабрика. Но тя така и не заработи с пълния си капацитет, защото Фердинанд бе пропуснал една дреболия. Неговият Phaeton бе отлично измислена, качествено направена и много комфортна кола, а версиите със сложния W12 двигател бяха и впечатляващо бързи. Но цената клонеше към шестте цифри, а хората, които пазаруват в този сегмент, не желаят на колата им да пише Volkswagen.