fallback

5 мита за механичната скоростна кутия

Има хора, които вярват, че тя не трябва да се обслужва, тъй като е вечна

В много държави, сред които е и България, механичната скоростна кутия все е далеч по разпространена от автоматика. Тя се среща както на стари автомобили, така и при някои нови и мощни модели. И продължава да бъде обект на много обсъждания от страна на феновете на автомобилите.

Както за автоматичната скоростна кутия, така и за механичната има много непроверени слухове, някои от които са се превърнали в митове. И много хора вярват в тях, без да са си направили труда да ги проверят. Затова и експерти посочват 5 общо-приети твърдения за механичната скоростна кутия, които не отговарят на истината и трябва да бъдат опровергани.

5 мита за механичната скоростна кутия (ГАЛЕРИЯ):

fallback
  • #12
    Светлин ( преди 4 години )
    Въпрос на предпочитание. Аз лично от 15г.карам само автомати,никога няма да се върна на ръчка. Досега съм сменил 5 автомобила, порядък 8 до 10 годишни кърпели,нито един автомат не ми е създавал проблем. Сега карам мерцедес който е на 450 000км.аз съм навъртял още 48 000км.Ако нещо се повреди за ремонт който е скъп, за скрап, и друг дръгел. Това е моето мнение. Лошо хубаво, аз така виждам нещата.
  • #11
    Гост ( преди 4 години )
    всичко е вярно за новите ръчни скорости са супер чупливи на някой модели се сменя масло на 40 000 км иначе на *** мога да дам примери с GM i Renault и да ремонта излиза като на автомат, да не забравяме че щом ремонтираш скорости трябва и съединителят да се смени и скачаш на 3000 лв. Гарантирано от Опел и Шевролет ,и Рено и Дачия и т.н.....
  • #10
    Разбирач ( преди 4 години )
    Мит номер 6 - Лостът може да бъде използван и за други работи от шофьорките :)
  • #9
    анонимен ( преди 4 години )
    Колко глупости има изписани в тая статия, чак не е истина.
  • #8
    Стига бе! ( преди 4 години )
    Гледал съм тестове на немски автомати при Гранд Чероки, Ауди Q7. Прегряват при първото елементарно препядствие и до там. Трактор, платформа, сервиз, бездънна кофа за пари. Изчакайте да мине гаранцията на новите автомати да видим кой-кого. И за електричките: директорът на фирмата "кара" Тесла... до сервиза, почти всеки ден. После с такси...
  • #7
    Готиното ( преди 4 години )
    Баси бездарните и неграмотни писачи! От първото изречение почва да ни се повръща... Мн ниско ниво..:-(
  • #6
    анонимен ( преди 4 години )
    повечето са глупости... механичните са по-малко проблеми за собственика, автоматичните са по-удобни за ползване.. просто и ясно. Обикновено ръчна кутия до 300-400к км не се прави.. та те на повече както каза колегата, идват на Горубляне и после си ги карат някои хиляди км.
  • #5
    анонимен ( преди 4 години )
    "Съвременната механична скоростна кутия е механизъм с доста сложна конструкция, а това означава, че нейното обслужване и ремонт са значително по-скъпи." - по-скъпо от кое? от ремонта на автоматична кутия надали!
  • #4
    анонимен ( преди 4 години )
    "Освен това, тя ще работи много по-плавно, тъй като при смяна на маслото ще бъдат отстранени малките метални частици, които са образувани по време на работата на триещите се елементи." - мисля че всяка кутия има магнит на дъното който обира стружките от маслото..
  • #3
    анонимен ( преди 4 години )
    Механичната скоростна кутия скоро ще си отиде завинаги заедно с ДВГ. Все още е по-икономична, но някои нови решения вече я застигат и ще загуби смисъл. Още повече, че я има заради несъвършения ДВГ, който дори с турбо работи добре само в диапазона 1500-4000 об/мин. И пак чета някакви глупости за ресурс от 150 000 км. Та това е само след една смяна на маслото. В България новия внос е на повече километри. Кутиите издържат поне половин милион км!
fallback
Последни