fallback

5 мита за механичната скоростна кутия

Има хора, които вярват, че тя не трябва да се обслужва, тъй като е вечна

В много държави, сред които е и България, механичната скоростна кутия все е далеч по разпространена от автоматика. Тя се среща както на стари автомобили, така и при някои нови и мощни модели. И продължава да бъде обект на много обсъждания от страна на феновете на автомобилите.

Както за автоматичната скоростна кутия, така и за механичната има много непроверени слухове, някои от които са се превърнали в митове. И много хора вярват в тях, без да са си направили труда да ги проверят. Затова и експерти посочват 5 общо-приети твърдения за механичната скоростна кутия, които не отговарят на истината и трябва да бъдат опровергани.

5 мита за механичната скоростна кутия (ГАЛЕРИЯ):

fallback
  • #22
    Експерт ( преди 4 години )
    ЗА ПО-ДЪЛЪГ ЖИВОТ НА СКОРОСТНАТА КУТИЯ СЕ ДОБАВЯ ЕДИН КЛ. ПЯСЪК
  • #21
    Експерт ( преди 4 години )
    ЗА ПО-ДЪЛЪГ ЖИВОТ НА СКОРОСТНАТА КУТИЯ СЕ ДОБАВЯ ЕДИН КЛ. ПЯСЪК
  • #20
    Иван ( преди 4 години )
    Правило номер енто - Дизела, който работи в по-нисък оборотен режим от бензина, не изисква смяна на масло на скорости при пробега, който се изисква при бензина.Важи както за механична, така и за автоматична скоростна кутия. Само при CVT важи друго правило - маслото да се сменя максимално често, при възможност, никога да не се гони максимално предписания пробег. Там нещата са много крехки и чувствителни.
  • #19
    анонимен ( преди 4 години )
    Смяната на масло на скоростната кутия я правиш в къщи за по.малко от час , така че не разбирам защо някои хора въобще го правят на проблем (особено като имаме в предвид пробега )
  • #18
    анонимен ( преди 4 години )
    Alex, до някъде си прав, но след като видях че масло на GM са 28? /5л , а на Кастрол е 50? - силно се замислих кое колко е качествено.
  • #17
    Alex ( преди 4 години )
    Винаги съм сменял маслото на ръчните скорости, въпреки съветите на механиците да не бързам да го правя и са излизали прави. След смяна кутиите стават по-шумни и при загряване сменят предавките по-трудно. Явно е, че фабричното масло в скоростите е много качественно, каквото не може да се намери на пазара на заместители, а аз съм търсил качествен заместител. Дори и от официалния вносител маслата не са със същото качество, като фабричното.
  • #16
    до ноне ( преди 4 години )
    И аз знам за подобни суми, но в обикновен сервиз. И това са цени за двигател до около 2.0 и 150-тина коня. Ако погледнеш на по-големите, мощни и луксозни сигурно цените са х2 ако не и х3. А за официален сервиз там ме е страх да си помисля. Но да - вече дали ще смениш съединител с демпфер или ще сменяш редовно масло на автомат е все тая. Автоматите настигнаха ръчките откъм здравина като цяло. Та вече е повече въпрос на лично предпочитание, отколкото на финанси
  • #15
    Майстора ( преди 4 години )
    Съединитела не е част от скоростната кутия и е консуматив. 4та точка от статията не е правилно формулирана
  • #14
    none ( преди 4 години )
    Карал съм почти всичко което са произвели Рено последните 11 години, и на тяхна ръчна кутия не съм сменял масло никога. Не казвам че не се сменя, просто не съм го правил. Счупена ръчна кутия също не съм виждал. Просто кутиите са им здрави. Имаме и едно Канго на 20 години и 600К км, на което маслото на кутията също не е сменяно. На Меган 1.5 dci, смяна на съединител с маховик и демпфер струва 700-800 лв. в оторизиран сервиз по спомени. Не знам откъде извират градските легенди с хиляди лв ремонти
  • #13
    Ивайло ( преди 4 години )
    Някакъв препис на текст.
fallback
Последни