fallback

Ето я първата безплатна кола в света

Можете да имате този дериват на Volvo за нула лева на месец - само че, естествено, има и уловка

Най-различни компании са се опитваме да направят най-евтината кола в света - от печалния опит на Tata с бензиновото Nano до китайския електромобил, който струва под 1000 долара и се поръчва от Alibaba. Но на Lynk & Co се пада честта да предложи на пазара първия напълно безплатен автомобил. При това не някакъв компромисен кашон на колела, а пълноценен, комфортен кросоувър, първи братовчед на бестселъра Volvo XC40.          Lynk & Co 01

Разбира се, има и уловка. Първо, все още не можете да придобиете симпатичния Lynk & Co 01 навсякъде, а само в петте северноевропейски държави, в които компанията вече се е разгърнала, начело с Нидерландия и Швеция. И второ, не можете да го придобиете напълно безплатно.

Китайската компания, която е под шапката на Geely и е по същество най-близък роднина на Volvo, залага на наистина уникален бизнес модел: тя не продава колите си, а ги отдава чрез абонаментни планове. В случая с кросоувъра 01 можете просто да се свържете с компанията и да сключите абонамент за колата. Няма никакви предварителни вноски, прехвърляния, регистрации, плащане на данъци и техническа поддръжка - всички тези неща са отговорност на компанията. Ако се наложи ремонт, ви се осигурява идентичен заместващ автомобил. На практика имате нова кола, но без грижи и главоболия.             Единственото, което се иска от вас, е да плащате абонаментната такса. Тя не е съвсем ниска - 500 евро на месец, но пък включва абсолютно всичко, даже и застраховките.

 "Безплатната" част идва след това. С абонамента получавате достъп и до системата за споделяне на автомобили на Lynk & Co, в която можете да отдавате автомобила си на други хора, когато не го ползвате. Примерно докато сте на работа, или пътувате в чужбина. Таксите за ползване са предмет на договорка между абоната и онзи, който наема колата краткосрочно. Не се налага дори да се срещате - само пращате през приложението виртуален ключ, който е валиден за срока на наемане. Не би трябвало да ви притесняват и евентуални щети, защото колата е застрахована и при нужда компанията ще ви я подмени.             На базата на опита си от Китай, където програмата функционира вече две години, и от пилотните проекти в Европа компанията твърди, че при умерено отдаване в рамките на месеца приходите могат да сведат абонаментната такса наполовина, а при по-често - напълно да я компенсират.

Моделът 01 е на практика аналогичен на Volvo XC40, но с различен дизайн, и се произвежда в същия завод в Гент, Белгия. Включеното в абонамента обслужване е в сервизите на Volvo. На практика извън таксата абонатът плаща единствено за гориво или електричество, според модификацията. Опциите са трицилиндров бензинов мотор или плъг-ин хибрид.             Кога тази схема ще е достъпна и в България, е въпрос, на който за момента няма отговор. Страни като Великобритания и Австрия ще бъдат покрити едва през 2022. Но преди две години в специално интервю за Automedia.bg идеологът и шеф по маркетинга на Geely Ален Висер ни каза, че "останалите грешат, като подценяват Източна Европа". Така че шансовете не са чак толкова лоши.       Още снимки на Lynk & Co 01 вижте в ГАЛЕРИЯТА:

 

 

fallback
  • #4
    анонимен ( преди 4 години )
    #1 именно в щатите работи този модел все още и смятам, че скоро ще дойде и по нашите ширини, съдейки по статията по-горе. Братовчед ми кара такава кола - там се води "на лизинг", реално е "под наем". Плаща една единствена такса - която включва всичко за колата без бензина. Всякакви ремонти, смяна на гуми и масла. За мен си заслужава и ако се сметне срещу закупуване на нова кола излиза на сметка. Каго се сметнат каско (огромно в началото), обслужвания, гуми, конусмативи за 5 години.
  • #3
    до 1 ( преди 4 години )
    В Щатите да притежаваш собствена кола е основен стълб в живота, а и без нея си обречен. В големите градове в Западна Европа да притежаваш кола е в повечето случаи тежест. Тая схема, която ти спестява всички възможни ядове и разправии, може и да има успех. Но за да ти връща колата пари, първо трябва да има някаква критична маса такива автомобили на пазара, иначе кой ще се занимава да ги търси под наем. Интересна идея все пак
  • #2
    анонимен ( преди 4 години )
    Съмнява ме, че тая схема ще работи печелившо по нашите ширини и конкретно във варварска тиквеландия.
  • #1
    Гост ( преди 4 години )
    И БМВ и Мерцедес пробваха подобни планове в САЩ и се провалиха, защото абонаментът е близо до месечната вноска и повечето хора предпочитат да купят автомобила.
fallback
Последни