fallback

Ето я първата безплатна кола в света

Можете да имате този дериват на Volvo за нула лева на месец - само че, естествено, има и уловка

Най-различни компании са се опитваме да направят най-евтината кола в света - от печалния опит на Tata с бензиновото Nano до китайския електромобил, който струва под 1000 долара и се поръчва от Alibaba. Но на Lynk & Co се пада честта да предложи на пазара първия напълно безплатен автомобил. При това не някакъв компромисен кашон на колела, а пълноценен, комфортен кросоувър, първи братовчед на бестселъра Volvo XC40.          Lynk & Co 01

Разбира се, има и уловка. Първо, все още не можете да придобиете симпатичния Lynk & Co 01 навсякъде, а само в петте северноевропейски държави, в които компанията вече се е разгърнала, начело с Нидерландия и Швеция. И второ, не можете да го придобиете напълно безплатно.

Китайската компания, която е под шапката на Geely и е по същество най-близък роднина на Volvo, залага на наистина уникален бизнес модел: тя не продава колите си, а ги отдава чрез абонаментни планове. В случая с кросоувъра 01 можете просто да се свържете с компанията и да сключите абонамент за колата. Няма никакви предварителни вноски, прехвърляния, регистрации, плащане на данъци и техническа поддръжка - всички тези неща са отговорност на компанията. Ако се наложи ремонт, ви се осигурява идентичен заместващ автомобил. На практика имате нова кола, но без грижи и главоболия.             Единственото, което се иска от вас, е да плащате абонаментната такса. Тя не е съвсем ниска - 500 евро на месец, но пък включва абсолютно всичко, даже и застраховките.

 "Безплатната" част идва след това. С абонамента получавате достъп и до системата за споделяне на автомобили на Lynk & Co, в която можете да отдавате автомобила си на други хора, когато не го ползвате. Примерно докато сте на работа, или пътувате в чужбина. Таксите за ползване са предмет на договорка между абоната и онзи, който наема колата краткосрочно. Не се налага дори да се срещате - само пращате през приложението виртуален ключ, който е валиден за срока на наемане. Не би трябвало да ви притесняват и евентуални щети, защото колата е застрахована и при нужда компанията ще ви я подмени.             На базата на опита си от Китай, където програмата функционира вече две години, и от пилотните проекти в Европа компанията твърди, че при умерено отдаване в рамките на месеца приходите могат да сведат абонаментната такса наполовина, а при по-често - напълно да я компенсират.

Моделът 01 е на практика аналогичен на Volvo XC40, но с различен дизайн, и се произвежда в същия завод в Гент, Белгия. Включеното в абонамента обслужване е в сервизите на Volvo. На практика извън таксата абонатът плаща единствено за гориво или електричество, според модификацията. Опциите са трицилиндров бензинов мотор или плъг-ин хибрид.             Кога тази схема ще е достъпна и в България, е въпрос, на който за момента няма отговор. Страни като Великобритания и Австрия ще бъдат покрити едва през 2022. Но преди две години в специално интервю за Automedia.bg идеологът и шеф по маркетинга на Geely Ален Висер ни каза, че "останалите грешат, като подценяват Източна Европа". Така че шансовете не са чак толкова лоши.       Още снимки на Lynk & Co 01 вижте в ГАЛЕРИЯТА:

 

 

fallback
  • #14
    анонимен ( преди 4 години )
    #9 това със безработните и неплащането може да се реши със застраховки които естествено ще бъдат включени в цената :)
  • #13
    анонимен ( преди 4 години )
    #8 клиента има ползи в спестено време и нерви, което безценно. Компанията може да спечели от остатъчната стойност на колата която остава за тях и могат да я продадат. Разбира се цената на месечната вноска трябва да устройва потребителя или просто никой няма да ползва услугата.
  • #12
    анонимен ( преди 4 години )
    Тази схема в Европа може и да има бъдеще. Хората често ползват кар шеринг услуги и не държат да притежават автомобил. А тази опция за "избиване на парите" може още повече да ги привлече. За Бг е ясна работата, 500? на месец кой би дал за китайско волво. Ще трябва да се оправдава ппсле че не си е взел немски премиум за тия пари
  • #11
    анонимен ( преди 4 години )
    само да я пуснат тази програма в бг още първия ден автомобила ще е със сменени гуми и джанти подменени възли и агрегати изтърбушен салон от дамски токчета който има други идеи да дописва
  • #10
    Гост ( преди 4 години )
    Дп 3 и 4. Ами не знам - аз четох статии, че са провал. На това му искат 500 евро месечно - 5Х12Х500=30 000. Даже и БМВ и Мерцедес са предлагали някакви по-гъвкави варианти от сорта взимаш серия 2 или 3, а за уикенда ти дават СУВ, но интереса бил много слаб.
  • #9
    анонимен ( преди 4 години )
    Ние му викахме на това оперативен лизинг. Малко са го напудрили и дават на ф.л. От безработен как ще си вземет вноските? И да не стане като с тротинетки във фонтана......Говоря за БГ
  • #8
    анонимен ( преди 4 години )
    Едва ли клиента ще има полза за да има той полза трябва компанията по някакъв начин да се прецака и загуби все пак във всеки вариант всичко го плащат клиентите
  • #7
    анонимен ( преди 4 години )
    #6 интересно как още работи тогава? идеи?
  • #6
    анонимен ( преди 4 години )
    Тази схема е пробвана много отдавна в различни държави и е доказано че не работи. Всеки който я е предлагал е фалирал в това бизнес начинание.
  • #5
    анонимен ( преди 4 години )
    продължение от #4 - забравих да кажа - след 2 години имаш право на чисто нова по избор без доплащане - само си продължаваш абонамента. Т.е. постоянно караш новия модел без грижи, срещу месечна вноска. Разбира се БГ манталитета е "сакам да си е мое" :) *** ще дорастнем и ние.. постепенно.
fallback
Последни