IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

5 причини да се купи или да не се купи Alfa Romeo 156

Някои от най-силните оръжия на италианския модел се превръщат в негови основни слабости

Най-добрата кола в света, която не може да се сравни с нито една друга  – нито по красота, нито по поведение на пътя. Най-чупещият се автомобил, който направо опустошава джобовете на собственика си. Тези две крайности на определенията се отнасят за един и същ модел - Alfa Romeo 156, който беше представен на автосалона във Франкфурт през 1997 година. Автомобилът от бизнес-клас (сегмент D) смени на конвейра успешния и популярен (особено в Италия) модел 155.


Alfa Romeo 156


Успехът на новата машина беше предопределен от  редица технически иновации, като основната бяха модерните двигатели от семейстото Alfa Romeo Twin Spark с по две снещи на цилиндър. Тази технология заедно с променливите фази на газоразпределение гарантираха прилична мощност от литър работен обем.

Под капака на Alfa Romeo 156 се поставяха редови мотори с 4 цилиндъра - 1,6 литров (118 к.с.), 1,8-литров (142 к.с., при който през 2001 года при преминаване към Euro 3 мощността беше намалена на 138 л.с.) и 2,0-литров с мощност 153 или 163 л.с. Над тях се нарежда 2,5-литров V6 (189 л.с.), а версиите 156 GTA and 156 Sportwagon GTA получиха 3,2-литров V6 с 247 к.с. Има и дизели-1,9-литров (от 104 до 148 к.с.) и 2,4-литров (от 134 о 173 к.с.).

Двигателите работят с 5- или 6-степени механични кутия, а 2,5-литровият V6 се съчетама с 4-степенната хидромеханична Q-system (разработка на Aisin), но главната иновация става роботизирната кутия Selespeed.  Окачването е спортно - двуточково отпред и многоточково отзад. През 2000 година се появява и комбито 156 Sportwagon, което мнозина считат за по-елегентно от седана, като то е дело на маестро Джорджето Джуджаро. 

Alfa Romeo 156

След него - през 2004 година, излизат 156 Sportwagon Q4 и "почти кроссоверуърт" Crosswagon Q4, като тези два варианта остават най-дълго в производство - до 2007 година. Седанът се задържа на конвейера до 2005 година, като общият тираж на Alfa Romeo 156 е 680 000 бройки.

Заслужава ли си в наши дни покупката на този модел? Все пак той вече е на сериозна възраст, което си личи и от цената му, която се определя основно от състоянието на конкретния автомобил. Собственици на автомобила посочват негови 5 силни и съответно 5 слаби качества, които могат да ви ориентират.

5 "за" и 5 "против" Alfa Romeo 156 (ГАЛЕРИЯ):


Снимки: Alfa Romeo


0 от 500
  • #46
    0 rate up comment 0 rate down comment
    ааааа ( преди 1 месец )
    Колко да са евтини ,имат по - скъпа поддръжка ,която не всеки може да си позволи
  • #45
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Е на това му викам бракма.
  • #44
    2 rate up comment 9 rate down comment
    fena ( преди 3 години )
    Не съм карал, мой познат има била много технологична но два пъти го оставя по пътищата. Като е толко хубава се чудя защо в форума на Алфа се коментира каква да е следващата ми кола хонда или тойота
  • #43
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Budinov ( преди 3 години )
    Да се чете матряла
  • #42
    9 rate up comment 0 rate down comment
    Будинов ( преди 3 години )
    Как да обясниш на матрака че алфа или Фиат не са ширпотреба.Кола произведена 97г все още като дизайн е несравнима с немските кюмбета.За 159 и Джулия няма да говорим.Ако не беше Джуджаро да пипне на немските гояги дизайна,още да карат консервите с едно купе и различни фарчета,абе *** сте си вагаджиите и това е.
  • #41
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    И на тебе много ти здраве. Оня ден един близък приятел си върна ВАГ-аджийската кофа в шоурума на 30К километра, щото - разбираш ли - такива неща и се случиха като за нова кола, че направо се отказа да я кара като си помисли до 100К какво може да стане...
  • #40
    3 rate up comment 21 rate down comment
    Онзи ( преди 3 години )
    Сега всички чеиджии които са си купили италианска кофа с проблеми, ще си помислят колко яка кола са си купили. Ще казват че другите хейтват, без да разберат те самите колко са прости. До всички Алфисти и Фиятаджии:МНОГО ВИ ЗДРАВЕ.
  • #39
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    За да ги е купил някой настаро, трябва друг да ги е продал, нали? Веряотно има кой и да ги купи след това...
  • #38
    21 rate up comment 2 rate down comment
    Каращ алфи ( преди 3 години )
    Баси, само тука може да се види чисто българската черта да разбираме от всичко, даже и да не сме го виждали!!! "Експерти", дето са карали само пасат и астра, тук-таме А4 (йессс), дават оценка на 156!!! После се питат защо ни управляват *** - ами матрялът е такъв
  • #37
    0 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Алфата е екзотична ширпотреба.