IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

5 причини да се купи или да не се купи Alfa Romeo 156

Някои от най-силните оръжия на италианския модел се превръщат в негови основни слабости

Най-добрата кола в света, която не може да се сравни с нито една друга  – нито по красота, нито по поведение на пътя. Най-чупещият се автомобил, който направо опустошава джобовете на собственика си. Тези две крайности на определенията се отнасят за един и същ модел - Alfa Romeo 156, който беше представен на автосалона във Франкфурт през 1997 година. Автомобилът от бизнес-клас (сегмент D) смени на конвейра успешния и популярен (особено в Италия) модел 155.


Alfa Romeo 156


Успехът на новата машина беше предопределен от  редица технически иновации, като основната бяха модерните двигатели от семейстото Alfa Romeo Twin Spark с по две снещи на цилиндър. Тази технология заедно с променливите фази на газоразпределение гарантираха прилична мощност от литър работен обем.

Под капака на Alfa Romeo 156 се поставяха редови мотори с 4 цилиндъра - 1,6 литров (118 к.с.), 1,8-литров (142 к.с., при който през 2001 года при преминаване към Euro 3 мощността беше намалена на 138 л.с.) и 2,0-литров с мощност 153 или 163 л.с. Над тях се нарежда 2,5-литров V6 (189 л.с.), а версиите 156 GTA and 156 Sportwagon GTA получиха 3,2-литров V6 с 247 к.с. Има и дизели-1,9-литров (от 104 до 148 к.с.) и 2,4-литров (от 134 о 173 к.с.).

Двигателите работят с 5- или 6-степени механични кутия, а 2,5-литровият V6 се съчетама с 4-степенната хидромеханична Q-system (разработка на Aisin), но главната иновация става роботизирната кутия Selespeed.  Окачването е спортно - двуточково отпред и многоточково отзад. През 2000 година се появява и комбито 156 Sportwagon, което мнозина считат за по-елегентно от седана, като то е дело на маестро Джорджето Джуджаро. 

Alfa Romeo 156

След него - през 2004 година, излизат 156 Sportwagon Q4 и "почти кроссоверуърт" Crosswagon Q4, като тези два варианта остават най-дълго в производство - до 2007 година. Седанът се задържа на конвейера до 2005 година, като общият тираж на Alfa Romeo 156 е 680 000 бройки.

Заслужава ли си в наши дни покупката на този модел? Все пак той вече е на сериозна възраст, което си личи и от цената му, която се определя основно от състоянието на конкретния автомобил. Собственици на автомобила посочват негови 5 силни и съответно 5 слаби качества, които могат да ви ориентират.

5 "за" и 5 "против" Alfa Romeo 156 (ГАЛЕРИЯ):


Снимки: Alfa Romeo


0 от 500
  • #27
    18 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Омръзнало ми е да чета тъпашки изказвания на хора които изобщо са нямали допир до италиянска кола, а само знаят да плямпат.Лично аз карам италиянски коли от 93г първо Ланча а сега и Алфа 166 и за 11г от както имам алфата никви ядове ама никакви.
  • #26
    26 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Интересно е че Алфите винаги се славят с лошото си качество, а пък хората които ги имат повече време ги карат общо взето без проблеми и по много километри. Странно съчетание на гледни точки
  • #25
    19 rate up comment 0 rate down comment
    Ланчия ( преди 4 години )
    Имам Алфа,карах и Ланчия,добри и комфортни коли са.
  • #24
    20 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Aко сравниш Алфа 156 с Пасат 1.9ТДИ с теглич за джибри ,на същата възраст - Пасата е като кутия за чепици...
  • #23
    7 rate up comment 26 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Какви 5 причини бре.Трябва да си нашмъркан да купиш тази скраб.
  • #22
    4 rate up comment 22 rate down comment
    Надин ( преди 4 години )
    По личните ми наблюдения това е е колата, която най-често се купува от кварталните лум.пени,който сега са взели книжка и все още нямат пари за мечтаното 320dбез коментар :)
  • #21
    15 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    За българия - 156 croswagon дава малко повече просвет, багажника е достатъчен за да идеш да някъде с куфари и е едно от най-красивите комбита, единствения минус е че нямаш избор при двигателя
  • #20
    2 rate up comment 29 rate down comment
    dsadsa ( преди 4 години )
    Няма такава полуразпадаща се бангия
  • #19
    15 rate up comment 0 rate down comment
    ( преди 4 години )
    Имам Алфа 156, 1.8 ТС и си *** на работа всеки ден няма проблем подържали се ще кара
  • #18
    5 rate up comment 32 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Това става само за скрап.