IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Volkswagen призна за евентуална продажба на Lamborghini и Bugatti

Решението за бъдещето на двете спортни марки ще бъде взето през ноември

Volkswagen Group преразглежда бъдещето на своите марки Lamborghini, Bugatti и Ducati като част от план за постигане на повече икономии на средства при преминаването към производство на електрически модели, заявиха двама висши ръководители на концерна, цитирани от агенция Reuters.


Lamborghini


Двамата топ-мениджъри, които пожелаха анонимност, разкриха, че през ноември Съветът на директорите на германския производител ще се събере, за да обсъди стратегията на концерна, която предвижда удвояване на пазарна стойност на Volkswagen Group. Сега тя е 78 млрд. евро, като целта е през 2025 година да достигне 200 млрд. евро.

Това обаче може да стане само със сериозни промени, тъй като някои от брандовете в групата имат огромни разходи. Точно такива са производителите на суперколи Lamborghini и Bugatti, както и Ducatti, която прави скъпи мотоциклети. Идеята на ръководството е тези 3 бранда да бъдат преструктурирани, като се търсят външни партньори за техните проекти или да бъда предложени за продажба, твърдят ръководители на концерна, чиято самоличност не се разкрива.

По-рано тази есен се появиха твърдения, че Volkswagen вече преговаря с хърватската Rimac за продажбата на Bugatti. В същото време главният изпълнителен директор на Lamborghini - Стефано Доменикали, се оттегли от поста си, за да поеме ръководството на Формула 1 и така засили спекулациите относно бъдещето на марката.


Bugatti


Пред Reuters изпълнителният директор на концерна Херберт Дийс отказа да коментира трите спрягани за продажба брандове, но призна, че Volkswagen трябва да насочи усилия към преминаване на електромобили и на автономни превозни средства. А това може да стане само с някои промени.

"Трябва да се съсредоточим върху това, което ни очаква. И съответно да измерваме марките според новите изисквания за електрификация, дигитализация и свързаност. Всяка от тях има място за маневриране и трябва да намери своето ново място", коментира Дийс.

Освен за създаването на общата архитектура за електрическите превозни средства от висок клас, Volkswagen трябва да освободи пари и за нови технологии за автономно движение и мобилност. Тези пари най-лесно ще бъдат осигурени при продажба на някоя от марките. Част от ръководството на концерна не смята, че трябва да се инвестират пари в електрически версии на мощни спортни коли, тъй като те няма да бъдат търсени на пазара.

На свой ред водещи анализатори посочват, че именно заради многото марки, които притежава, Volkswagen не е толкова ефективен и отстъпва на конкурента си Toyota. Японската компания е оценена два пъти по-високо от германската - 170 млрд. евро, въпреки че през миналата година продаде по-малко автомобили. За Toyota обаче работят 359 000 служители, докато тези на Volkswagen Group са 671 000. А това също увеличава значително разходите.

Самият Дийт вярва, че оценката на компанията му ще се повиши, след като пазарът разбере колко печеливши са нейните електрически превозни средства. Volkswagen обаче е изправен пред краткосрочна инвестиционна криза, тъй като се очаква вредите емисии в ЕС да бъдат намалени с 50% до 2030 година, което означава нови глоби за производителите, ако не се справят. А единственият начин за това е огромно увеличение на продажбите на електрически превозни средства.

0 от 500
  • #15
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ламбо не знам дали някога в историята си са били по-добре от Ферари освен с дизайн. Щото наистина старите Ламбота, от италианската епоха, имат СТРАХОТНО присъствие. Немците сега ги направиха с линиите на интериора на Поло...
  • #14
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До 5 ( преди 1 месец )
    Брат, аз дори не знам как звучат Ламбо-тата? Какво е характерно за звука им? Едно зелено редовно минава по Черни връх и никога не мога да кажа какво минава, ако не гледам. Да, знам, че е скъпо и бързо, ма не мога да разпозная мотора. Виж, не знам дали можеш да объркаш звук от Ферари/Мазерати. Колкото и да те дразнят...
  • #13
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Кандидатите за сега са Дачия и Форд.
  • #12
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    до 10 - много знаеш ти ... а сигурно си чул че определени наименования се произнасят различно в различни държави.. капиши? В България винаги се е казвало ламборДЖини. Това че на италиански звучи с Г не се оспорва. Поздравявам те с края на песента на Ицо Хазарта - Хип Хоп.
  • #11
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    До колкото разбирам, Дачия най-вероятно ще ги купи. Ще правят по-евтин бранд. Дачия ще бъде скъпарска марка.
  • #10
    3 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Гледам тук някои умници големи истории разправят, сякаш от училище спортни зверове карат. А дори не са разбрали и научили, че не е Ламборджини, а е Ламборгини! Ама кой да учи!? Нашенецът обича да дава акъл!
  • #9
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    #4 съгласен съм с теб. За съжаление вече във Волфсбург (централата на Volkswagen) извършват развойна дейност единствено как да се спестят пари, а останалото го купуват. И тъй като наблюдавам камионите, сиреч Scania и MAN - и двете марки отчетоха разход по 4 млрд. евра за подобряване на кабините. Е как стана това - не ми е ясно. Мисля, че ако някой разглоби новите модели на марките едва ли ще намери кой знае каква разлика в кабините спрямо старите, но са спестени данъци. Да му мисли германеца.
  • #8
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ламборджини израснах с таа марка, а сега маса тесли ускоряват по бързо...технологии!
  • #7
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Говорих ви аз къде отиде Нокия като се появи айфоня, ама никой не вярваше! Като пусне оня фабриката в Берлин която е 5 пъти по рентабилна от най големия автомобилен завод в Европа и ще видите!
  • #6
    14 rate up comment 6 rate down comment
    ТТТ ( преди 1 месец )
    VW много ориз имат да похапват, докато стигнат Toyota. Еко норми - Toyota 1997 година хибрид, VW 1997 година TDI(2020 пак TDI). Става ли Ви ясно сега? Не Ви се вярва, но Toyota е тази марка, която диктува целия автомобилен свят. Както казах, 1997 те казаха думата хибрид и не се отказаха. Трябваше да минат повече от 20 години, за да чуем и от други марки тази думичка. Както и да го погледнете, това си 20 годишно закъснение, изоставане.