Volkswagen Group преразглежда бъдещето на своите марки Lamborghini, Bugatti и Ducati като част от план за постигане на повече икономии на средства при преминаването към производство на електрически модели, заявиха двама висши ръководители на концерна, цитирани от агенция Reuters.
Двамата топ-мениджъри, които пожелаха анонимност, разкриха, че през ноември Съветът на директорите на германския производител ще се събере, за да обсъди стратегията на концерна, която предвижда удвояване на пазарна стойност на Volkswagen Group. Сега тя е 78 млрд. евро, като целта е през 2025 година да достигне 200 млрд. евро.
Това обаче може да стане само със сериозни промени, тъй като някои от брандовете в групата имат огромни разходи. Точно такива са производителите на суперколи Lamborghini и Bugatti, както и Ducatti, която прави скъпи мотоциклети. Идеята на ръководството е тези 3 бранда да бъдат преструктурирани, като се търсят външни партньори за техните проекти или да бъда предложени за продажба, твърдят ръководители на концерна, чиято самоличност не се разкрива.
По-рано тази есен се появиха твърдения, че Volkswagen вече преговаря с хърватската Rimac за продажбата на Bugatti. В същото време главният изпълнителен директор на Lamborghini - Стефано Доменикали, се оттегли от поста си, за да поеме ръководството на Формула 1 и така засили спекулациите относно бъдещето на марката.
Пред Reuters изпълнителният директор на концерна Херберт Дийс отказа да коментира трите спрягани за продажба брандове, но призна, че Volkswagen трябва да насочи усилия към преминаване на електромобили и на автономни превозни средства. А това може да стане само с някои промени.
"Трябва да се съсредоточим върху това, което ни очаква. И съответно да измерваме марките според новите изисквания за електрификация, дигитализация и свързаност. Всяка от тях има място за маневриране и трябва да намери своето ново място", коментира Дийс.
Освен за създаването на общата архитектура за електрическите превозни средства от висок клас, Volkswagen трябва да освободи пари и за нови технологии за автономно движение и мобилност. Тези пари най-лесно ще бъдат осигурени при продажба на някоя от марките. Част от ръководството на концерна не смята, че трябва да се инвестират пари в електрически версии на мощни спортни коли, тъй като те няма да бъдат търсени на пазара.
На свой ред водещи анализатори посочват, че именно заради многото марки, които притежава, Volkswagen не е толкова ефективен и отстъпва на конкурента си Toyota. Японската компания е оценена два пъти по-високо от германската - 170 млрд. евро, въпреки че през миналата година продаде по-малко автомобили. За Toyota обаче работят 359 000 служители, докато тези на Volkswagen Group са 671 000. А това също увеличава значително разходите.
Самият Дийт вярва, че оценката на компанията му ще се повиши, след като пазарът разбере колко печеливши са нейните електрически превозни средства. Volkswagen обаче е изправен пред краткосрочна инвестиционна криза, тъй като се очаква вредите емисии в ЕС да бъдат намалени с 50% до 2030 година, което означава нови глоби за производителите, ако не се справят. А единственият начин за това е огромно увеличение на продажбите на електрически превозни средства.