Коренът Mond (свят на френски език) съвсем не се появява случайно в името на един от популярните модели на Ford. В случая идеята е, че Mondeo е разработван едновременно в Америка и Европа, тъй като трябва да бъде приспособен към два коренно различни пазара. Тази цел обаче така и не беше постигната, тъй като за америкаците машината беше твърде малко и твърде скъпа. В Европа обаче тя се справи по-добре.
Първото поколение на Mondeo (а снимката) се появи през 1993 година, като беше доста спорно. Същото се отнася и за второто, което излезе на пазара през 1998 година. То се задържа за кратко и през 2000 година излезе третата генерация (на долната снимката). Именно тя промени модела напълно, който порасна на размери и получи нов интериор. Освен това, Mondeo стана и по-безопасен, като беше оборудван с различни системи за сигурност.
При него беше решен беше и един от проблемите на модела – ръждата. Предишните поколения гниеха много, но този във Ford се погрижиха за нормална защита от корозия. Добавете към това добрите двигатели – бензинови с обем от 1,6 от до 3,0 литра, и дизели, разработени съвместно с PSA и получавате един наистина добър автомобил. Затова и за неговия наследник – четвъртото поколение на Ад, беше далеч по-лесно да се бори за място под слънцето.
Именно за тази генерация на модела ще стане дума. При нея моделът порасна на размери, като беше построен на нова платформа - EU CD, разработена съвместно от Ford и Volvo. Броят на двигателите също беше увеличен: редови 4-цилиндров с обем 1,6 със 120 к.с., 4-цилиндрови с обем 2,0 литра (145, 200 и 245 к.с.) и с обем 2,3 литра (161 к.с.), редови 5-цилиндров от Volvo с 220 к.с. Предлагаха се и дизели с обем 2,0 и 2,2 литра, развиващи съответно 140 и 175 к.с.
Скоростните кутии също бяха много: две механични, 6-степенен Raisin и роботизирана Power Shift, която се появи след фейслифта. Моделът бързо набра популярност, като в наши дни продължава да се търси на пазара на употребявани автомобили. Ето защо ви посочваме негови 5 силни и 5 слаби страни, като те са посочени от собствениците на модела..
ВИЖТЕ ГАЛЕРИЯТА:
Напълно логично е някои от агрегатите да създават проблеми и съответно да се налага ремонт. При Mondeo IV има такива, които струват доста пари. Сред тях е кормилната рейка, която често създава проблеми. Нейният ремонт (да не говорим за евентуална замяна) не е никак евтин.
Същото се отнася и за още някои части от модела, които никак не са евтини. Например, моторчето на задната чистачка или бутонът за подгряване на седалките. Тяхната поправка или замяна излиза скъпо.
ИЗВОД: Като цяло, въпреки някои свои недостатъци, Ford Mondeo е автомобил, който успява да спечели сърцето на своя собственик. Вероятно, това е напълно заслужено. Затова и много от хората, които са притежавали този модел са склонни да го сменят само със следващото му поколение.
Снимки: Ford