Коренът Mond (свят на френски език) съвсем не се появява случайно в името на един от популярните модели на Ford. В случая идеята е, че Mondeo е разработван едновременно в Америка и Европа, тъй като трябва да бъде приспособен към два коренно различни пазара. Тази цел обаче така и не беше постигната, тъй като за америкаците машината беше твърде малко и твърде скъпа. В Европа обаче тя се справи по-добре.
Първото поколение на Mondeo (а снимката) се появи през 1993 година, като беше доста спорно. Същото се отнася и за второто, което излезе на пазара през 1998 година. То се задържа за кратко и през 2000 година излезе третата генерация (на долната снимката). Именно тя промени модела напълно, който порасна на размери и получи нов интериор. Освен това, Mondeo стана и по-безопасен, като беше оборудван с различни системи за сигурност.
При него беше решен беше и един от проблемите на модела – ръждата. Предишните поколения гниеха много, но този във Ford се погрижиха за нормална защита от корозия. Добавете към това добрите двигатели – бензинови с обем от 1,6 от до 3,0 литра, и дизели, разработени съвместно с PSA и получавате един наистина добър автомобил. Затова и за неговия наследник – четвъртото поколение на Ад, беше далеч по-лесно да се бори за място под слънцето.
Именно за тази генерация на модела ще стане дума. При нея моделът порасна на размери, като беше построен на нова платформа - EU CD, разработена съвместно от Ford и Volvo. Броят на двигателите също беше увеличен: редови 4-цилиндров с обем 1,6 със 120 к.с., 4-цилиндрови с обем 2,0 литра (145, 200 и 245 к.с.) и с обем 2,3 литра (161 к.с.), редови 5-цилиндров от Volvo с 220 к.с. Предлагаха се и дизели с обем 2,0 и 2,2 литра, развиващи съответно 140 и 175 к.с.
Скоростните кутии също бяха много: две механични, 6-степенен Raisin и роботизирана Power Shift, която се появи след фейслифта. Моделът бързо набра популярност, като в наши дни продължава да се търси на пазара на употребявани автомобили. Ето защо ви посочваме негови 5 силни и 5 слаби страни, като те са посочени от собствениците на модела..
ВИЖТЕ ГАЛЕРИЯТА:
За качеството на каросерията четвъртото поколение трябва да благодари на предшественика си. В хода на подготовката за излизане на модела на пазара специалистите от Ford сериозно поработиха, за да защитят ефективно автомобила от корозия.
Отзивите на собствениците са възторжени, като те подчертават, че каросерията просто не ръждясва, дори след като по вратите, капака и калниците се появяват драскотини и вдлъбнатини. В случая не става дума само за боята и лаковото покритие, но и метала под тях. Той е от високо качество и затова не е изненада, че дори 10-годишно Mondeo изглежда впечатляващо.
ИЗВОД: Като цяло, въпреки някои свои недостатъци, Ford Mondeo е автомобил, който успява да спечели сърцето на своя собственик. Вероятно, това е напълно заслужено. Затова и много от хората, които са притежавали този модел са склонни да го сменят само със следващото му поколение.
Снимки: Ford