След влизането в сила на стандарта за вредни емисии WLTP, който е много по-реален и рестриктивен от предишния NEDC, автомобилните производители без да се замислят трябваше да заложат на турбо двигатели с по-малък работен обем и само три цилиндъра. Имаше обаче времена, когато нивата на емисиите въглероден диоксид (CO2) не бяха толкова важни, колкото сега. Времена, в които производителите не се притесняваха да покажат технологичния потенциал, който бяха в състояние да развият, при това не и с даунсайзнати двигатели.
В този контекст изданието Motor събра 12 класически модела, задвижвани от 5-цилиндрови двигатели, които останаха в спомените на автомобилните фенове.
Кои са тези модели - в галерията:
Volkswagen също заложи силно на петцилиндровите двигатели и ги прехвърли на няколко модела. Търговското наименование VR5 германците го предлагат първо на Bora, като асоциацията е за много по-мощен двигател. Блокът е с работен обем от 2,3 литра, V образен и развива мощност от 150 конски сили във версията с 10 клапана, или 170 коня при тази с 20 клапана.