IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Toyota спечели Льо Ман за трета поредна година

Това бе лебедовата песен за автомобилите в клас LMP1 преди драстичните промени догодина

Toyota спечели за трета поредна година "24-те часа на Льо Ман". За пръв път в историята легендарното състезание на Circuit de Sarthe се проведе без публика заради мерките на френското правителство срещу коронавируса. Бившият пилот от Формула 1 Себастиен Буеми, Кадзуки Накаджима и Брендън Хартли с номер 8 и Toyota TS050 завъртяха 387 обиколки и финиришаха с пет пред втория екип - Густаво Менесес, Норман Нато и Бруно Сена от тима на Rebellion Racing.
  
  
Льо Ман 2020
Трети пореден успех за Toyota в Льо Ман. Преди това японски тим бе печелил легендарното състезание само веднъж - Mazda през 1991


За Буеми и Накаджима това също е трети пореден триумф, докато новозеландецът Хартли замени партньора им от предишните две издания Фернандо Алонсо. Хартли обаче също има една предишна победа, с Porsche през 2017.

Имаше всички изгледи Toyota да вземе първите две места, след като другият й екипаж (Камуи Кобаяши, Майк Конуей и Хосе Мария Лопес, с кола номер 7) стартира от първа позиция. Тримата, които са водачи в Световния шампионат по издръжливост, обаче в крайна сметка завършиха четвърти, след като проблем с турбото им изяде половин час в средата на състезанието.

Toyota бе единственият заводски отбор в своя клас, но въпреки това успехът е забележителен. Японската марка имаше един неуспешен период в състезанието през 90-те и след това се завърна през 2012, но все още изоставаше от Audi и Porsche. През 2016 автомобилът на японците най-сетне се показа по-бърз от конкурентите, но повреда една обиколка преди края му отне победата.
 
  
Льо Ман 2020
Първото в историята състезание без публика и едва второто, проведено през септември


Тазгодишното издание на Льо Ман бе и едва второто, проведено през септември вместо през юни. Предишният такъв случай бе през 1968 заради размириците и студентските протести във Франция. 

Това бе и лебедовата песен за клас LMP1 в Льо Ман. Догодина най-високият клас в състезанието ще бъде заменен от новия Hypercar class.


Последните 15 победители в Льо Ман (ГАЛЕРИЯ):


 

0 от 500
  • #10
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    То и преди години 2 обиколки преди финала имаше две Пежа на първите две места и им гръмнаха двигателите и Ауди победи.Победата си е победа.
  • #9
    5 rate up comment 3 rate down comment
    ili ( преди 2 месеца )
    Именно. Това е състезание за издръжливост и Порше тогава много добре показаха кои са по здрави и издръжливи. Тойота тогава не издържа и изпърде
  • #8
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Победата на Порше в последната обиколка си е победа на Порше.Няма значение кога е била.
  • #7
    6 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Ауди и Порше ги няма, Тойота бие някакви отбори абсолютни ентусиасти, голяма победа няма що. То така всяка събота и неделя може да има ЛьоМан, резултатите ще са същите...Даже сега и публика няма, най тъпото състезание на света са спечелили
  • #6
    5 rate up comment 9 rate down comment
    Владо ( преди 2 месеца )
    Преди две години бяха и Порше в надпреварата, и какво?Toyota отново победи. Дори и онази година, когато бяха изпреварени буквално преди финала, отново бяха по-добри. Истината е, че технологично в момента няма кой да ги надвие в такъв тип състезания. За това и никой не се пробва...
  • #5
    7 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Toyota бе единственият заводски отбор в своя клас, но въпреки това успехът е забележителен Достатъчно! Когато ги няма котките, мишките купонясват!
  • #4
    11 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Ти нищо не разбираш в тяхният клас другите конглокенти са бедни гаражни компании.А по-ниските класове изобщо не са конглокенти щото са с минути по-бавни на обиколка.Общо взето Тойота си се състезават сами преди като бяха Порше вътре нищо не можеха да бият.
  • #3
    9 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Състезание само с един кон, не е състезание.
  • #2
    10 rate up comment 4 rate down comment
    До #1 ( преди 2 месеца )
    Нищо не разбираш от това състезание. Има различни класове коли в него и във всеки клас има сериозна кон"ку"рен"ция. Просто авторите не са го споменали, защото говорят за колата навъртяла най-много обиколки за 24 часа, която се определя за общ победител.
  • #1
    7 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    За какво ни съобщавате за някакви състезния в които няма абсолютно никаква конглокенция.