Посягането към зарядното и контакта вече е неотменна част от живота ни. Дори спряхме да се оплакваме, задето преминахме от ежеседмично към ежедневно зареждане на смартфоните си. И, по всичко личи, ще трябва да привикнем и към зареждане на автомобилите.
Самата технология на батериите обаче се движи по-бързо от нашите познания за тях, и води до появата на доста митове. Някои от общоприетите схващания са верни, други - напълно погрешни, както обясни експертът от Кеймбриджския университет Кент Грифитс пред Wired.
9-те най-разпространени мита за батериите (ГАЛЕРИЯ):
Батериите работят по-зле на студено: ГРЕШНО
Всъщност е точно обратното: батериите функционират по-добре и живеят по-дълго, ако се използват на хладно. Докато високите температури чувствително съкращават живота им. Причината е, че при тях течният електролит, разделящ анода от катода, започва да се разпада химически и само след няколкостотин цикъла вече не функционира правилно.
Вярно е, че при много ниски температури литиевите йони започват да се движат по-бавно, и съответно батерията отдава по-малко заряд. Но този ефект е слаб и не се отразява на продължителността на живота й.
Рязко спадащият при студено време обхват на електромобила се дължи най-вече на нуждата от енергия за отопление на купето.
Всъщност е точно обратното: батериите функционират по-добре и живеят по-дълго, ако се използват на хладно. Докато високите температури чувствително съкращават живота им. Причината е, че при тях течният електролит, разделящ анода от катода, започва да се разпада химически и само след няколкостотин цикъла вече не функционира правилно.
Вярно е, че при много ниски температури литиевите йони започват да се движат по-бавно, и съответно батерията отдава по-малко заряд. Но този ефект е слаб и не се отразява на продължителността на живота й.
Рязко спадащият при студено време обхват на електромобила се дължи най-вече на нуждата от енергия за отопление на купето.