IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Единственият хиперавтомобил с българско участие се продава

Уникалният Rimac Concept One има 1240 коня и 1600 Нм, но и цената е подобаваща

Хърватската компания Rimac превзе заглавията през изминалата седмица покрай добре подплатените слухове, че може да придобие Bugatti от групата Volkswagen. Ако това се случи, то неизменно ще засили интереса и към по-ранните собствени продукти на Мате Римац - а един от тях в момента се продава от Manhattan Motorcars.


Rimac Concept One
Rimac Concept One, един от едва седемте произведени. Снимка Manhattan Motors
  
  
Цената вероятно ще ви се стори малко шокираща: 1.6 милиона долара, или колкото седем чисто нови Ferrari Roma. Но пък и колата е значително по-рядка - една от едва седемте произведени Rimac Concept One.

Думата Concept не бива да ви подвежда - това е съвсем реален автомобил, предлаган свободно на пазара. Изцяло електрическото му задвижване ползва четири електромотора, монтирани в главините и развиващи 1241 конски сили, и потресаващите 1600 Нм максимален въртящ момент. Ускорението от 0 до 100 км/ч е под 2.5 секунди, а максималната скорост е 354 км/ч (но с електронен ограничител на 340 км/ч). Заради използвания въглероден композит и други свръхлеки материали теглото е сведено до едва 1899 килограма. Максималният пробег с едно зареждане e 350 км - но не и ако изпробвате цитираните по-горе способности на автомобила.
  
  
Rimac Concept One, Vilner
Харесва ни мисълта, че една значима част от този хиперавтомобил всъщност е създадена в промишлена зона Хладилника в София


Предлаганата в Ню Йорк кола е в цвят Riviera Blue, а интериорът е Cognac Gold. Впрочем именно последното прави тази кола още по-интересна за нас: Rimac Concept One е единственият хиперавтомобил в света, в който има и българско участие. Дизайнът и изработката на интериора са дело на софийското студио Vilner.


Още снимки на уникалния Concept One вижте в ГАЛЕРИЯТА:


 

0 от 500
  • #9
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До 8 ( преди 4 седмици )
    Това твоето е класиката се нарича "***.ота с взлом". Па бръкни поне в Гугъл, преди да бълваш тия пол.ю.ции
  • #8
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Ха ха Porsche Taycan взел задвижването от Rimac. По голяма глупост не бях чел. Единствените марки, които ползваха до сега ноу хау от Rimac бяха Астън Мартин и Хюндай. Не само това но когато собственика на Rimac покара Porsche Taycan го хареса много и каза че би искал да имат такъв личен автомобил. Сега с Купуването на 49% от акциите, със сигурност технологии от Rimac ще бъдат използвани в марките на ВАГ, но Porsche Taycan, няма нищо общо с Rimac освен 10% от акциите на компанията.
  • #7
    3 rate up comment 0 rate down comment
    случаен ( преди 4 седмици )
    Естествено че се радвам на това българско постижение, но според мен статията е уникално ***, тъй като от доста време в Русе се произвежда супер спортен автомобил който успешно се състезава в GT 4 и се представя достойно по световните автосалони
  • #6
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Така е, Ахмедчо, прав си. Но Rimac concept one съществува наистина :D
  • #5
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Ахмед Мерчев ( преди 1 месец )
    С Мате Римац сме близки приятели. Снимахме се заедно. Римац искаше да му издам патентованите тайни на Алиено Арканум, с които арканума превъзхожда многократно колици като Rimac Concept One, например, алиено е 5000 конски сили, с много по-висок въртящ момент и с по 6 електромотора на всяко колело, така че въртящият момент на колелото и електромоторите е еднакъв. Освен това за Алиено Арканум плащате по-малко, а пробегът е значително по-голям. Да не говорим, че е 100% българско и сглобено в Слащен.
  • #4
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Rimac ( преди 1 месец )
    Неточност. Ел. двигателите НЕ са в главините. Разположението им е като при Тесла. С тази разлика, че задните 2 имат скоростна кутия с 2 предавки. И оттам се взе наготово за новия Taycan. Иначе Поршето щеше да бъде посредствена кола като E-Tron. Браво на нашите момчета!
  • #3
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Готин ( преди 1 месец )
    Това е мечта!
  • #2
    12 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Браво на Вилнер!
  • #1
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Само ГЕРБ ( преди 1 месец )
    Очакваме скоро Гешев, проглокатурата и НАП да влязат във Вилнер, защото Пеевски си е поискал да си има студио.