Ако някой има илюзии какъв е българският автомобилен пазар, достатъчно е да погледне данните за регистрациите от началото на тази година: 18 994 нови автомобила, 7617 на възраст до 5 години, 17 084 на възраст до 10 години и цели 92 691 на възраст над 10 години. МВР не прави разлика между 10- и 25-годишни коли, но по наша неофициална информация всъщност най-голямата част от "новия" внос се пада на сегмента 10-15 годишни.

Класации като тази на TUV, базиращи се на реални технически прегледи, са по-надеждни от анкетите с клиенти. Но и при тях трябва да имате едно наум. Снимка TUV Rheinland
За съжаление обаче няма никакъв надежден метод да разберете кои от тези автомобили си струват и кои - не. Надеждността на една употребявана кола зависи в най-голяма степен от това как е експлоатирана и поддържана, което в 99% от случаите е загадка. Не може много да се вярва и на западните класации. Повечето от тях се основават на анкети с клиенти. И дори проучванията на германската TUV, работещи с огромна база от автомобили, трябва да се приемат с едно наум, защото те не правят разлика между повреда в перата на чистачките и повреда в скоростната кутия. Затова консултантите от Fifth Wheel са взели за база детайлния доклад на германската асоциация, но са отделили от него онези модели, при които най-често се случват сериозни и скъпи за ремонт повреди.
Имайте предвид обаче, че "най-ненадеждни" не означава коли, които гарантирано се разпадат на втората седмица, след като ги купите. Дори и най-зле представящите се модели в доклада на TUV дават тежки повреди при едва 20% от случаите. Така че можете да вземете всяка от колите в този списък и да я карате безпроблемно с години. Въпрос на късмет и поддръжка.
8 от най-проблемите коли втора ръка (ГАЛЕРИЯ):
Едва ли е изненада, че най-евтиният автомобил в Европа е и един от най-лесно повреждащите се. Най-типичните проблеми: ангренажът при 1.4-литровия MPi мотор, маслената помпа при всички версии, и турбината при 1.5-литровия турбодизел (DCi). Втулките на кормилната уредба се износват бързо, крушките на светлините изгарят често. Множество проблеми създава вариаторният автоматик от Jatco, но той почти не се среща на вторичния пазар - почти всички Logan са с ръчни скорости.


0