IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Първият кросоувър на Jaguar бе тотално обновен

F-Pace получи нова гама двигатели, както и напълно различен интериор

Преди 5 години F-Pace стана първият кросоувър на марката Jaguar, а сега е най-популярният модел в гамата на британската марка, като на него се падат близо 1/3 от глобалните продажби. Затова и не е изненада, че маркетолозите и инженерите на компанията избраха именно него, за да внедрят много нови системи и технологии, които по-късно ще се появят и при другите модели на Jaguar.


Jaguar F-Pace


Промените във външния вид не са много, но се забелязват. Различни са решетката на радиатора и броните, а базовите фарове вече са светодиодни, като визуално са разделени на две секции. Графиката на задните светлини повтаря тази на електрическия кросоувър I-Pace. Срещу доплащане се предлагат матрични фарове и анимирани мигачи.

Интериорът на F-Pace е напълно нов. Централно място заема леко извит екран на мултимедийната система Pivi Pro с диагонал 11,4 инча (предишният тъч-скрин беше 10-инчов). Устройството има подобрена графика, опростено меню, две SIM-карти и възможност да обновяване от разстояние.


Jaguar F-Pace


Приборният дисплей е със същия диагонал като досега – 12,3 инча, като е допълнен от проекционен дисплей. На централната консола вече е поставен тъч-скрийн, чиито функции се променят в зависимост от избраното меню. Вместо „шайба“ за управление на автоматичната трансмисия е поставен джойстик. Дори вътрешната част на вратите е нова, като бутоните за управление на стъклата на прозорците са на ново място. На волана са се появили сензорни клавиши.

В салона вече има повече място за съхраняване на различни предмети, а в основата на консолата е поставено място за безкабелно зареждане на смартфони. Седалките са нови, като могат да се охлаждат и загряват. В списъка с допълнителни опции са включени система за активно подтискане на шума и йонизатор на въздуха.


Jaguar F-Pace


Промените по техническата част съща са значителни, като от гамата отпадат най-простите модификации с механични скорост и задно предаване. Вече се предлагат само 4х4 и 8-степенна автоматична скоростна кутия, а гамата двигатели включва единствено мотори от семейството Ingenium на Jaguar.

Турбодизелът с обем 2,0 литра и 4 цилиндъра, който досега беше достъпен в 3 варианта (163, 180 и 240 к.с.), вече се предлага само в две версии – със 163 и 204 к.с. От двете бензинови модификации (250 и 300 к.с.) остава само по-слабата, но пък в гамата влизат редови 6-цилиндрови мотори с обем 3,0 литра, които досега се поставяха на моделите на Land Rover и Range Rover. Бензиновият има две версии на мощност – 340 и 400 к.с., а дизеловият развива 300 к.с.

Още снимки на обновения Jaguar F-Pace - вижте в галерията.

За европейския пазар всички дизели и 3,0-литровият бензинов мотор са съчетани с 48-волтов стартер-генератор. Клиентите на Стария континент ще получат и зареждащ се хибрид Jaguar F-Pace P400e, като това е първият сериен модел на марката с такъв агрегат. При него 2,0-литровият бензинов турбодвигател и електромотор развиват съвкупно 404 к.с. и 640 Вм, като в багажника е поставена батерия с капацитет 17,1 кВт/ч. Само на ток тази версия ще изминава до 53 км.

Снимки: Jaguar

0 от 500