През последните 13 години британският производител на луксозни автомобили Bentley не увеличава продажбите си, като пуска на пазара не повече от 10 000 коли. В компанията смятат да продължат със същата стратегия, като едновременно с това ще залагат на други методи за увеличение на печалбите, разкрива нейният президент Ейдриън Холмарк пред Autocar.
Решението на Bentey изглежда доста странно на факта, че повечето производители се стремят към производството и продажбата на възможно повече автомобили. Стратегията на британската компания обаче е различна - приходите и печалбите растат не за сметка на увеличевие на тиража, а благодарение на маржа от всеки произведен и продаден на пазара екземпляр.
В компанията смятат, че е далеч по-изгодно да продават не базови модели на Bentley, а различни модификации с възможно най-много полезни и приятни за клиенти допълнителни опции. Естествено, те струват доста пари и носят големи печалби на производителя.
Всъщност, Bentley не е единствената компания, която печели повече благодарение на маржа на моделите си. По същия начин процедират, например, Ferrari и Porsche. Именно италианският производител на спортни коли е рекордьор по печалба от един продаден автомобил. Средно за марката тя е 86 000 евро. На свой ред, Bentley получава най-голям приход от продажбите на Continental GT.
Снимка: Bentley